جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حال و هوای  سطح شهر  سیل زده پلدختر

حوزه/ مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات حوزه های علمیه حضور جهادی طلبه ها در استان های لرستان و خوزستان را ارزشمند عنوان کرد و گفت: بسیاری از طلبه ها به صورت داوطلب به یاری سیل زدگان شتافتند.

حجت الاسلام علائیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به وقوع سیل در چندین استان کشور، اظهار داشت: از همان آغازین روزهای سال جدید که این حادثه رخ داد، طلاب و روحانیون از اولین گروه ها و قشرهایی بودند که به صورت داوطلب وارد کار شدند .

وی ادامه داد: روحانیت در این امتحان الهی روسفید شد، چرا که از همان روز اول در صحنه حضور داشت.

حجت الاسلام علائیان به خسارت های وارد شده به شهرهای استان لرستان اشاره کرد و ابراز داشت: در استان لرستان چون شدت حادثه از روز های قبل به خوبی پیش بینی نشده بود، خسارت زیاد است و گل و لای تا سطح بالایی وارد منازل مردم شده بود.

وی افزود: به منازل و مراکز دولتی و غیردولتی خسارت های جدی وارد شده است و علاوه بر این بسیاری از روستاهای اطراف که در مسیر سیلاب قرار داشتند، همین وضعیت را داشتند.

مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که روستاهایی که نزدیک به رودخانه بودند، خسارت های بیشتری دیده بودند، بیان داشت: الحمدالله طلبه ها از همان ساعات اولیه در مناطق حاضر شده بودند و علاوه بر این گروه هایی نیز تحت هدایت و مدیریت ستاد حوادث غیرمترقبه و بحران مرکز شورای نهادهای حوزوی به مناطق اعزام شدند.

وی به وضعیت مناطق سیل زده در استان خوزستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در بازدیدی که از این مناطق داشتیم مشخص بود که هم مردم و هم مسئولان پیش بینی لازم را کرده و در واقع غافلگیر نشده بودند.

حجت الاسلام علائیان تصریح کرد: در مناطقی که درگیر سیلاب بودند سیل بندهای محلی ایجاد شده  که تا حدودی شدت سیلاب ها کنترل شده است.

وی با بیان این که استان خوزستان تا حدود زیادی تحت کنترل است و مشکلی از این بابت نیست، خاطر نشان کرد: در استان لرستان نیز شهرهای درگیر در سیلاب در حال پاکسازی شدن است و بسیاری از خانه هایی که امکان سکونت دارند مردم به خانه های خودشان بازگشته اند.

حجت الاسلام علائیان تاکید کرد: در شهرستان پلدختر بیش از 500 طلبه از شهرهای مختلف در قالب گروه های جهادی خودجوش و همچنین در قالب گروه های جهادی که حوزه ای علمیه قم اعزام کرده در منطقه حاضر شده و مشغول خدمت رسانی هستند.

وی افزود: طلبه های حوزه علمیه خوزستان نیز از همان روزهای اول در صحنه حاضر شده اند به طوری که انگار زمان جنگ تحمیلی است، در تمامی نقاط طلبه ها فرمانده بوده و دوشادوش مردم در حال خدمت رسانی هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha