جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: هر کاری که به همت والای مردم انجام می‌گیرد، نتایج موثری را به دنبال دارد از این رو مردم برای آذین بندی تمام شهر در نیمه شعبان پای کار باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، جلسه ستاد مشترک برگزاری مراسمات مذهبی استان آذربایجان‌شرقی با موضوع بزرگداشت عید بزرگ نیمه شعبان شامگاه سه‌شنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در این جلسه با تأکید بر اینکه نیمه شعبان تمام شهر را آذین ببندید، بیان داشت: همه ما وظیفه داریم به مناسبت سالروز میلاد آخرین منجی بشریت به موضوع آذین بندی کوچه و خیابانی که در آن زندگی میکنیم اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه در دهه های گذشته خیابان‌های مختلف تبریز به مناسبت جشن میلاد امام زمان(عج) توسط مردم و هیئات مذهبی آذین بندی میشد، ادامه داد: همانطوریکه در ایام ماه محرم جلوه ای از شکوه ارادات و دلدادگی عاشقان اهل بیت(ع) را در هر نقطه از شهر شاهد هستیم، باید برای ایام ولادت ائمه معصومین(ع) هم برنامه های جشن و سرور منظم و منسجم داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خطاب به مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام بیان داشت: مجالس مدیحه سرایی را با نوحه خاتمه ندهید و شرایطی فراهم کنید تا دوستداران اهل بیت(ع) در ایام شادی آنها شاد باشند، توصیه ای که امامان معصوم هم به آن تاکید دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ضمن تقدیر از موسسات مردم نهاد و خیریه های شهر تبریز، خاطرنشان کرد: نباید برزگداشت مناسبت‌های مذهبی را در قالب برنامه های دولتی پیگیری کنیم. هر کاری که به همت والای مردم انجام می‌گیرد، نتایج مثبت و موثری را به دنبال دارد از این رو مردم در نیمه شعبان برای آذین بندی و تزئین نقاط مختلف شهر، پای کار باشند.

وی حرکت در مسیر انقلابی‌گری را در گرو توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: معظم له هم بارها تاکید داشته اند که مناسبت های مذهبی به همت خود مردم در قالب هیئات و تشکل های مذهبی دوام و قوام داشته باشد و در ایام سرور ائمه معصومین(ع)، مراسم جشن و شادی در شان آنها برگزار شود.

گفتنی است؛ در حاشیه این جلسه ۸ نفر از مداحان حضرات معصومین علیهم‌السلام به مداحی و مولودی خوانی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha