جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام داود صالحی

حوزه/ در موضوع خدمات اجتماعی نیازمند به مدل سازی هستیم. بعضی از روحانیون می توانند باانجام کارهای خدماتی اجتماعی به عنوان پایگاه اجتماعی و مردمی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام داود صالحی پیش از ظهر امروز در همایش «الگوی خدمت رسانی حوزویان در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی» که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: این روزها در ضرورت حضور نیروهای حزب الله در خدمت اجتماعی مباحث نظری زیادی مطرح می شود، ولی مسئله ای که در آن غفلت شده است ضرورت میدانی و عملیاتی کردن نیروهای حزب الله در مسائل اجتماعی است.

این فعال خیریه جهادی افزود: در کشور حوادثی مانند جریان مرحوم پاشایی، زلزله سرپل ذهاب و حضور سلبریتی ها در این جریان و سیل در مناطقی از کشور و حضور روحانیون در این مناطق اتفاق افتاد که نیروهای حزب اللهی را متوجه جریان رسانه ای کرد. این ظرفیت مهم اتفاق افتاد و لازم است جریان حزب اللهی از این مسئله نهایت بهره برداری را به نفع حزب الله کند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری طلایه‌داران نور آفاق بیان داشت: معتقدم فضای مجازی نه تنها تهدید نیست، بلکه فرصت و ظرفیت بسیار مهمی برای انعکاس اخبار است، اما متأسفانه نگاه بعضی از افراد و بزرگان تنها به عنوان تهدید است، ولی در عین حال هنوز جامعه متوجه قدرت رسانه و فضای مجازی نشده است و از این قدرت غفلت شده است.

حجت الاسلام صالحی گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که همه می توانند به صورت مساوی از این فضا به نفع اهداف خودشان استفاده کنند؛ ولی چون مدیریت نشده هنوز به خوبی از آن بهره گیری و برای اهداف برنامه حزب الله بکار گرفته نشده است.

این فعال خیریه جهادی افزود: امروز مردم به روحانیون اعتماد زیادی دارند و دوست دارند، اموالشان را در اختیار روحانیون قرار دهند، ولی مشکل این است روحانیون در میان مردم دیده نمی شوند.

وی بیان داشت: بعضی از مردم دوست دارند به سیل زده ها کمک کنند، ولی لازم است روحانیون بیشتر پای کار باشند، تا اموال و پول هایشان را به آنها بدهند.

حجت الاسلام صالحی گفت: امروز میلیاردها پول در دست مردم است که در بانک ها قرار داده نشده و پیش خودشان است و دوست دارند در مسائل خیریه هزینه کنند؛ ولی دوست دارند به کسانی بدهند که به آنها اعتماد دارند.

این فعال خیریه جهادی افزود: خدمات اجتماعی باید با نگاه مردمی باشد تا ثمره آن بیشتر شود. اگر فعالیت ها معاونتی شود، کار پیش نخواهد رفت.

وی بیان داشت: در موضوع خدمات اجتماعی نیازمند به مدل سازی هستیم. بعضی از روحانیون می توانند با انجام کارهای خدماتی اجتماعی به عنوان پایگاه اجتماعی و مردمی باشند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha