جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت‌الله اعرافی، با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در مناطق سیل‌زده، خطاب به مدیران مدارس علمیه درگیر با سیل، گفت: مدیران مدارس برای جبران عقب افتادگی طلاب از درس، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در نشست شورای علمی حوزه خوزستان، با یادآوری ابلاغی که در روزهای ابتدایی حادثه سیل خطاب به مدیران مدارس علمیه کشور برای تعطیلی جهت یاری سیل‌زدگان صادر شد، اظهارداشت: تعطیلی مدارس علمیه خوزستان برای یاری سیل‌زدگان استان عملی صحیح و به‌جا بود و تا زمانی که نیاز به حضور جهادی طلاب در مناطق سیل‌زده وجود داشته باشد، منعی برای ادامه این تعطیلی وجود ندارد.

وی افزود: لازم است مدیران مدارس علمیه استان خوزستان برای جبران عقب افتادگی زمانی و درسی، تدبیر مقتضی را اتخاذ نمایند.

آیت‌الله اعرافی، با اشاره به برگزاری آزمون سراسری ورود به حوزه‌های علمیه در سراسر کشور تأکید کرد: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در خوزستان و دو استان سیل‌زده دیگر در تاریخ مقرر برگزار نشده که مصوب می‌شود آزمون ورودی در این مراکز، با برنامه‌ریزی مدیریت حوزه‌های خود استان‌ها و هماهنگی آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم انجام گردد.

وی ادامه داد: بر این اساس، تعیین زمان آزمون ورودی حوزه استان خوزستان و نحوه اجرای آن به تشخیص شورای حوزه علمیه خوزستان خواهد بود که می‌تواند با نظر اعضا، نسبت به برگزاری آزمون کتبی، پذیرش از طریق معدل و مصاحبه حضوری و یا روش‌های دیگر برای جذب طلاب در ورودی سال آتی تحصیلی  اقدام کند.

همچنین در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با اشاره به کاهش آمار ثبت‌نام آزمون ورودی حوزه نسبت به سال‌های گذشته، به علت تقارن زمان ثبت‌نام با وقوع سیل در خوزستان، درخواست فرصت مجددی برای تکمیل ثبت‌نام در استان را داشت.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله اعرافی نیز ضمن تأیید و تصویب این پیش نهاد، اظهارداشت: لازم است مدیریت حوزه‌ علمیه خوزستان، نسبت به جبران کاهش ثبت‌نام در آزمون ورودی و پذیرش اهتمام جدی داشته باشد و إن‌شاءالله در سال آتی جذب و پذیرش قوی‌تری در خوزستان صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در پایان تأکید کرد: مطالب و دغدغه‌های مهم علمای استان خوزستان به محضر مقام معظم رهبری منتقل خواهد شد و در تصمیمات کلان ملی برای حمایت از خوزستان، حوزه کشور را پای‌کار خواهیم آورد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha