جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز با بیان اینکه شورای عالی مساجد باید برای تامین ائمه جماعات اطراف شیراز فکری کند، تصریح کرد: بسیاری از مساجد اطراف شیراز امام جماعت ندارند از این رو باید برای تامین ائمه جماعات فکری اندیشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر ولی فقیه در فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش مساجد انکار ناشدنی است، اظهار داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که باید جامعه پردازی کنیم به هیمین دلیل باید به سمت تمدن سازی پیش برویم و نقش مساجد را بشناسیم.

وی مسجد را محل كارهای عبادی، سیاسی و تصمیم سازی و همچنین محل وحدت‌بخشی به همه حركات دانست و افزود: مسجد با ولایت پیوند دارد به نوعی مسجدی زنده است که با ولایت در ارتباط باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس وحدت بخشی در مساجد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اگر پیوند نکته پیوند مسجد با ولایت توجه كنیم، دیگر مسجد جولانگاه برخی از رفتارهای خاصی می‌شود كه به آن وحدت‌بخش می‌گوییم.

وی با اشاره به لزوم ارتقای سطح دانش و توان مدیریتی ائمه جماعات مساجد، عنوان کرد: باید بر ارتباط این امور با ولایت نیز توجه کنیم چراکه ما را در رسیدن به اهداف نزدیک می کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه جایگاه امامت در مسجد باید ارتقا پیدا کند، خاطرنشان کرد: شناسایی مساجدی که از آن استقبال زیادی می شود باید در دستور کار قرار گیرد تا برای بهتر انجام شدن کارها به امام جماعت آن کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه 600 مسجد و حسینیه در شیراز فعالت هستند، ابراز کرد: امام جماعت مسجد باید جایگاه خود را بشناسد پس از آن نیز تصمیم های مورد نیاز را اتخاذ کند، چراکه اگر هر کدام از این مساجد بخواهند هر کاری انجام دهند دیگر نمی شود فعالیت ها را به نحو احسن انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه شورای عالی مساجد باید برای تامین ائمه جماعات اطراف شیراز فکری کند، تصریح کرد: بسیاری از مساجد اطراف شیراز امام جماعت ندارند از این رو باید برای تامین ائمه جماعات فکری اندیشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha