جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر زیبایی از مسجد بازسازی شده در بوسنی که امروز رسما افتتاح می شود

حوزه/ به گفته کمیته برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد الدزا در فوکا در بوسنی و هرزگوین، با حضور ۱۰ هزار نمازگزار رسما افتتاح می شود و این مراسم رویداد اصلی مربوط به «روز مسجد» خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sarajevotimes،  مسجد الدزا در بوسنی امروز شنبه 4 می  2019 رسما افتتاح می شود و انتظار می رود 10 هزار نمازگزار مسلمان و ساکنین محلی در این مراسم افتتاحیه شرکت داشته باشند.

به گفته کمیته برگزاری مراسم، افتتاحیه مسجد الدزا، رویداد اصلی از سلسله مراسم مربوط به «روز مسجد» در بوسنی و هرزگوین می باشد.

رمزیا پیتیک، مفتی گورزده  تاکید کرد که بازگشایی مسجد الدزا یکی از مهمترین رویدادها می باشد و یادآوری کرد که کار بازسازی این مسجد در 470 امین سالگرد ساخت آن انجام گرفته است.

پیتیک ابراز امیدواری کرد که ارتقاء مسجد همه مردم را در همه  از اعتقادات مذهبی، معنوی، فرهنگی، متمدن و سیاسی مختلف را یک جا متحد نگه دارد.

گفته می شود مسجد الدزا در فوکا یک بنای هنری ارزشمند با معماری عثمانی بود که در سال 1549 توسط حسن نظیر یکی از دستیاران معمار سینان ساخته شد. این مسجد در آگوست 1992 کاملا تخریب شد و کار ساخت و ساز آن رسما 16 اکتبر آغاز گردید.

گفتنی است در سال 2016 حسین کاوازویک  رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین رسما نخستین سنگ بنای بازسازی مسجد الدزا در فوکا در بوسنی و هرزگوین را گذاشت و به این ترتیب عملیات بازسازی این مسجد شناخته شده را گذاشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha