جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه عمل به تکالیف و واجبات الهی تنها راه رسیدن به عرفان و سیر وسلوک می باشد گفت: اینکه برخی فرقه ها مانند صوفیه می گویند تنها دل انسان پاک باشد و عمل صالح فایده ای ندارد، حرف باطلی است و حقایق این تکالیف نمی فهمند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در آغاز سلسله درس های "صلاه مسافر" که در طول ماه مبارک رمضان هر روز قبل از نماز ظهر و عصر برگزار می شود به تبیین اهمیت و جایگاه روزه داری  و پاداش های الهی در نظر گرفته شده برای آن پرداخت.

وی گفت: به نص قرآن کریم در اصل واجب بودن روزه بین امت پیامبر(ص) و سایر امت ها اتحاد است و در سایر امت ها نیز روزه واجب بوده است اما در اینکه برای امت های گذشته چقدر بوده است باید به روایات رجوع کرد و فهمید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به روایتی از معصوم(ع) گفت: اگر مسلمانی با اخلاص و توجه برای خدای متعال روزه گرفت خداوند به اون چندین خصلت و پاداش می دهد که یکی از این خصلت ها از بین رفتن حرام در جسد اوست.

وی افزود: ممکن است اعضا و جوارح انسان در طول سال گناهی مرتکب شود و این ماه مبارک و روزه داری در  آن فرصت خوبی است تا گناهان و آثار شوم آنان از شخص دور شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان ساخت: نزدیک شدن به رحمت الهی از دیگر فواید روزه داری است که باید قدر آن را دانست.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطر نشان ساخت: آسان شدن سکرات موت و برائت از آتش دوزخ از دیگر فواید و پاداش هایی است که خدای متعال به شخص روزه دار می دهد.

وی با بیان اینکه گرسنگی و تشنگی روزه دار فواید زیادی دارد گفت: برخی افراد در سحر و افطار به قدری غذا می خورند که اصلا در طول روز گرسنگی و تشنگی روزه داری را درک نمی کنند و حال  آنکه در همین گرسنگی و تشنگی روزه داری برکات زیادی نهفته است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه عمل به تکالیف و واجبات الهی تنها راه رسیدن به عرفان و سیر وسلوک می باشد گفت: اینکه برخی فرقه ها مانند صوفیه می گویند تنها دل انسان پاک باشد و عمل صالح فایده ای ندارد حرف باطلی است و حقایق این تکالیف را  نمی فهمند، خود ائمه (ع) بسیار در انجام واجبات و تکالیف الهی دقت می کردند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha