سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا عصاری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(ع)، ارتقای سطح معرفتی مردم را لازمه تقویت روحیه انقلابی در سطح جامعه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا عصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر طلاب و فضلای حوزه با ایشان فرمودند، افزایش بصیرت و معرفت اجتماعی به تقویت فضای انقلابی در سطح جامعه و نیز تقویت گفتمان های انقلابی در نهاد روحانیت و حوزه های علمیه کمک می کند.

وی افزود: آن چه مهم است این که ما باید زمینه ها و بسترهای انقلابی بودن و انقلابی ماندن در جامعه را فراهم کنیم و بی شک حوزویان در این میان رسالت بسیار مهمی برعهده دارند.

وی بیان داشت: البته باید توجه داشت که انقلابی ماندن جامعه و حوزه به تحمیل و یا صدور دستورالعمل نیست بلکه باید از درون و عمیقاً این مساله تحقق پیدا کند، ضمن آن که انقلابیون بیش از سایرین باید استدلال های خود را تقویت کنند و از نظر دلیل و برهان به گونه ای عمل کنند که مخالفین به لحاظ استدلالی در ضعف قرار گیرند.

این استاد حوزه همچنین گفت: به همین خاطر است که مقام معظم رهبری بر علمیت حوزه تاکید کرده و توصیه شان به طلاب بر درس خواندن و تقویت بُعد علمی در کنار بُعد اخلاقی ومعرفتی است چرا که بالارفتن معرفت انسان ها به تقویت فضای انقلابی کمک می کند.

وی اضافه کرد: از سویی باید توجه داشت که در اینجا صرفاً معرفت های اصیل دینی مطرح نیست بلکه باید استدلال ها و برهان ها را تقویت کنیم و بالاخره این که تلفیق این علم با اخلاق و معنویت باید صورت گیرد تا شاهد رشد و تقویت فضای انقلابی در حوزه و به تبع آن در سطح جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عصاری همچنین در خاتمه بیان داشت: طلبه و فاضل حوزوی که درس بخواند و با علم آموزی و مجاهدت علمی و پژوهشی کار کند، این به هیچ وجه در مقابل انقلاب نیست چرا که حقیقت انقلاب اداره جامعه بر اساس علمیت است و از این رو طلبه و روحانی انقلابی باید هم در زمینه علم و هم تقوا فعالیت شاخص و چشم گیری داشته باشد؛ در واقع باید توجه داشت که رویکرد انقلابی چیز اضافه ای نیست که منافات با علم و پژوهش و اخلاق و تقوا داشته باشد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha