جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار استاندار قم با آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ در رشته های مختلف می توانیم سخن برای گفتن داشته باشیم و دقیقا هم این گونه است، اما مسئله ای که نباید درکنار علمیت فراموش کرد، اخلاق، فرهنگ و تهذیب نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی عصر امروز در دیدار وزیر علوم در قم بابیان این که در گذشته ارتباط دانشگاه و حوزه چندان قوی نبوده است گفت: معتقدیم وزارت علوم می تواند باعث افزایش رشد علمی کشور، رفع تحریم ها و تولیدات علمی شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: معتقدم جایگاه علمی کشور بیش از این است که الان وجود دارد و می توان با در نظر گرفتن بعضی شاخص ها به این جایگاه مهم رسید.

وی اظهار داشت: در رشته های مختلف می توانیم سخن برای گفتن داشته باشیم و دقیقا هم این گونه است، اما مسئله ای که نباید درکنار علمیت فراموش کرد، اخلاق، فرهنگ و تهذیب نفس است و این همان مسئله ای بوده  که درحوزه مورد توجه قرارگرفته و باعث رشد حوزه شده است.

آیت الله علوی بروجردی گفت: مسئله دیگر استفاده از شیوه های نوین آموزشی است. برای رشد علمی باید از شیوه های تحصیلی و درسی مراکز علمی دنیا بهره گرفت و باید این مسئله مهم اتفاق بیافتد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز یکی از کارهای که لازم است در دانشگاه انجام داد، پاسخ گویی به شبهات و سوالات متعدد  دانشجو است. باید طوری پاسخ داد تا جوان دانشجو به اقناع برسد.

وی اظهار داشت: اما مسئله مهم این است هر کسی نمی تواند این امر مهم را انجام دهد. عهده دار این مسئله باید کسی باشد تا بتواند با دانشجو رابطه برقرار کند و این رابطه هم باید دوستانه باشد.

آیت الله علوی بروجردی گفت: در کار دانشگاه باید اعتقاد به آزاد اندیشی داشته باشیم. با زور و فشار نمی توان کار را پیش برد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: معتقدم باید معیار و موازین را از رفتار و اعمال انسانها جدا کرد و این مسئله ای که باید اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: امروز شاهد مشکلات زیاد در عرصه اقتصاد و ... وجود دارد. این مسئله می طلبد برای رفع این مشکلات نگاه جدی تری به دانشگاه ها شود.

آیت الله علوی بروجردی گفت: معتقدم نقش دانشگاه در همه عرصه ها مانند تولید، فروش،‌اقتصاد و... می تواند مؤثر باشد اما این باور هنوز یقینی نشده است.

وی افزود: در بحث سیاست نیازمند به تربیت افرادی در دانشگاه ها هستیم. درهمین دنیا رئیس جمهور  آمریکا، زیرتعهد را می زند، دوباره می گوید بیاید با هم مذاکره کنیم. این شرایط فعلی دنیا است. در این دنیا باید افرادی در دانشگاه های کشور تربیت شوند که در حوزه سیاست بتوانند به کشور کمک کنند و این امر زمانی اتفاق می افتد که فرد متعهد و از تربیت دینی برخوردار باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید مصطفی رضوی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    باسمه تعالی سلام علیکم مطرح کردن افرادی که در قبال ارتباط با انگلستان این روبه پیر رو به زوال اعلام برائت نکرده شایسته خبر حوزه نیست و مسئولان باید تدبیر کنند.