جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام طبرسی

حوزه/ حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مسأله حجاب باید از همان کودکی و دوران دبستان مورد توجه متولیان آموزشی کشور قرار گیرد، تصریح کرد: نقش مدارس در ترویج و نهادینه سازی این فرهنگ غنی دینی بسیار محوری و اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در جامعه بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به این مسأله مهم تأکید کرد.

وی با بیان این که وضعیت امروز حجاب زیبنده یک جامعه دینی نیست، افزود: باید برای جلوگیری از گسترش این وضع تدبیری اساسی صورت گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عفاف و حجاب یکی از مهم ترین و محوری ترین مسائل مورد توجه دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: اسلام با هدف حفظ و تقویت کرامت و ارزش زن مسأله حجاب را مورد تأکید قرار داده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که دشمن می کوشد تا جایگاه و مقام زن را در جامعه به پایین ترین حد ممکن تنزل دهد، تصریح کرد: یکی از این راه ها قبح زدایی از بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح ها و برنامه های عمیق فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل عدم انسجام بخشی به این برنامه ها شاهد کاهش اثرگذاری آن در جامعه هستیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه در عرصه فرهنگی و دینی سرمایه گذاری صورت گیرد به طور حتم آثار و برکات آن برای جامعه بیشتر ملموس خواهد بود، بیان داشت: مسئولان باید از طرح ها و برنامه های مرتبط با موضوع حجاب بیشتر حمایت کنند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که اهتمام دولت ها در ترویج و گسترش فرهنگ حجاب باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه نگاه برخی دولت ها به موضوع حجاب سیاسی و گروهی است و این خود ضربات سنگینی به این فرهنگ ارزشمند دینی زده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسأله عفاف و حجاب مورد تأکید همه مراجع عظام و علما است، تصریح کرد: امیدواریم دولت و مجلس نیز برای تقویت این فرهنگ اصیل دینی راهکارهای اجرایی مناسبی در نظر بگیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه مسأله حجاب مورد بی مهری برخی از مسؤولان قرار می گیرد، بیان داشت: رویکرد مسؤولان به ویژه متولیان حوزه فرهنگی کشور در مقوله عفاف و حجاب باید تغییر کند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مسأله حجاب باید از همان کودکی و دوران دبستان مورد توجه متولیان آموزشی کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نقش مدارس در ترویج و نهادینه سازی این فرهنگ غنی دینی بسیار محوری و اثرگذار خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha