جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تهذیب

حوزه/ قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور با بیان این که طلبه ای که باطن طلبگی را بشناسد، هیچ وقت از سختی ها رنج نمی برد، گفت: طلبه واقعی از زخم زبان ها، متلک ها، بی مهری ها، سختی ها و بی خوابی ها خسته نمی شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والسلمین محمد همتیان، قائم مقام معاونت تهذیب حوزه  های علمیه کشور، امروز در جمع مدیران، معاونین و اساتید مدارس علمیه منطقه کاشان در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، ایمان به حقانیت را از نشانه های یک طلبه با نشاط  دانست و گفت: طلبه بانشاط  کسی است که مومن باشد و از زندگی طلبگی  و راهی که انتخاب کرده راضی باشد و از آن لذت ببرد

وی با تاکید بر نهادینه  کردن  ایمان به حقانیت، پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و ایثار و ازخود گشتگی در وجود طلاب، خطاب به مدیران و اساتید مدارس علمیه کاشان  افزود: امیدوارم همان طور که در بهترین فصل عمرتان برای تربیت طلاب ارزشی سرمایه گذاری می کنید و تلاشهای زیادی را در این مسیر انجام داده اید، طلاب را بیش از پیش به وظایفشان آگاه نمایید .

قائم مقام معاونت تهذیب حوزه  های علمیه کشور، طلبگی در دستگاه امام زمان (عج) را نسبت به سایر شغل ها بسیار ارزشمند تر و بهتر دانست و تصریح کرد: یک  مدیر و استاد حوزه  خیلی علاقه مند است وقتی وارد مدرسه  می شود، شور، عشق،  نشاط ، انگیزه، تحرک، صفا، معنویت و ارادت به اهل بیت(ع) در وجود طلبه ها موج بزند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان در ادامه اظهار کرد: طلبه ای که فقط ظاهر طلبگی را ببیند قطعا آسیب می بیند و با مشکل روبرو می شود، ولی اگر کسی باطن و زیبایی های آن را ببیند قطعا به درجات علمی و دینی بالایی می رسد.

وی با بیان اینکه طلبه ای که باطن طلبگی را بشناسد، هیچ وقت از سختی ها رنج نمی برد، گفت: طلبه واقعی از زخم زبان ها، متلک ها، بی مهری ها، سختی ها و بی خوابی ها خسته نمی شود.

شایان ذکر است، امروز اولین جلسه طرح جامع تهذیبی حوزه علمیه کاشان  با حضور مدیران، معاونان تهذیب و اساتید مدارس شهرستان های کاشان، آران وبیدگل، نطنز و نراق، در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha