جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ز

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: ایجاد حوزه علمیه و تربیت شاگردان فاضل دو اقدام مهم امام صادق (ع) بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: بعد از رحلت پیغمبر اسلام (ص) اتفاقات به‌گونه‌ای پیش رفت که امام علی (ع) در نامه‌ای که به مالک می‌نویسد می‌فرمایند دین ما دست اشرار اسیرشده است.

وی ادامه داد: بعد از شهادت حضرت علی (ع) حکومت در دست بنی‌امیه بود و 80 سال به نام اسلام شراب می‌خوردند و قماربازی می‌کردند و فساد اخلاقی داشتند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی ابراز داشت: درواقع تا زمان امامت امام صادق (ع) زمینه برای فعالیت و نشر معارف اسلام مهیا نبود به‌طوری‌که امام سجاد (ع) بعد از واقعه کربلا مسیر را به سمت دعا و نیایش و تحریک عواطف و احساسات مردم برد.

وی افزود: اما باقر (ع) باب علم را باز کرد و زمینه را فراهم کرد و پسر ایشان امام صادق (ع) از فرصت استفاده کرد احادیث و سیره‌ای پیغمبر را ایشان زنده کرد و اجازه نداد در آن زمان تحریفی ایجاد شود.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: ایشان در زمان حکومت عباسیان از فرصت استفاده کردند به طوری که در یکی از شهرهای کوچک عراق حوزه علمیه تاسیس کرده و شاگردان فقیهی را تربیت کردند.

وی ادامه داد: درواقع زمانی که ما می‌گوییم دین و مذهب را از امام صادق (ع) داریم به این معنی است که دین و مذهب را از کتاب و سنت داریم اما این دین و مذهب به دست اراذل‌واوباش بنی‌امیه و بنی‌عباس در حال نابودی بود که امام صادق (ع) پرچم را برافراشت و راه را برای امامان بعد از خودش هموار کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی تأکید کرد: در زمان حاضر این انقلاب اسلامی ایران است که وارث میراث علوی و سنت نبوی است و وظیفه‌داریم این انقلاب را صحیح و سالم را به دست صاحب اصلی این انقلاب مهدی موعود (عج) برسانیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha