جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
به تعداد زیادی از مساجد بریتانیا بودجه امنیتی تعلق نگرفت

حوزه/ دولت بریتانیا بودجه بسیار پایینی برای کمک رسانی به تقویت امنیتی مساجد اختصاص داده، این درحالی است که حتی معابد یهودیان در این کشور، چند میلیون پوند بودجه دریافت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از گاردین، آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهند که تنها به 22 مسجد در بریتانیا بودجه ارتقاء تدابیر امنیتی برای مبارزه با جرایم نفرت محور اختصاص داده شده است.

375 هزار و 413 پوند اعطاء شده به مساجد در مقایسه با کمک 14 میلیون پوندی دولت بریتانیا به جامعه یهودیان بسیار ناچیز بوده و درخواست نامه های ارائه شده توسط 24 مسجد برای دریافت بودجه امنیتی رد شدند

درحالی که نمایندگان مسلمان دولت را برای بودجه دهی به مراکز یهودیان مورد انتقاد قرار نداده اند، با این حال درخواست برای اختصاص بودجه بیشتری به مساجد در شرایط کنونی کرده اند. این درحالی است که اخیرا مراکز دینی (مساجد، کلیساها و معابد) در معرض جرایم نفرت محور قرار دارند و بیش از نیمی از این حملات علیه مساجد بوده است.

گفته می شود پس از حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ و ناامنی ها در ایام ماه مبارک رمضان، شورای مسلمانان بریتانیا با ارسال اسنادی به دولت، نگرانی هایی را در این رابطه ابراز داشته اند.

شورای مسلمانان بریتانیا اعلام کرده در صورت عدم تغییراتی جدی، این طرح نتایج دلخواه را که کسب اعتماد و احترام در میان مسلمانان و احتمالا دیگر جوامع مذهبی در بریتانیا می باشد به دست نخواهد آورد.

گفتنی است کلیساها در بریتانیا نیز بودجه زیادی در این راستا از دولت دریافت کرده و در سال گذشته 9 کلیسا جمعا بیش از 126 میلیون یورو بودجه امنیتی دریافت کرده اند.

فیاض مغول از بانیان یک مسجد گفت: عملا نیاز است که بودجه بیشتری برای برطرف کردن تهدیدها علیه مساجد خرج شود. نظر شخصی من این است که دولت نمی تواند مدام این حرف را بزند که همه جوامع متحد هستند. دولت در این رابطه سیاست بازی می کند و من فکر نمی کنم که قابل قبول باشد. آنها باید بپذیرند که کدام جامعه بیشتر در معرض تهدید قرار دارد و به اوضاع رسیدگی کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha