جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بی نیاز - معاون پژوهش المصطفی

حوزه/ معاون پژوهش المصطفی العالمیه بر لزوم پیگیری مطالبه گری از آمریکا در زمینه حقوق بشر در عرصه بین الملل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز، ظهر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشرآمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»، در سالن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي(يادمان شهدای هفتم تیر) تهران، گفت: بحث حقوق بشر آمریکایی از جمله اصطلاحات عمیق و دقیقی که از سوی امامین انقلاب مطرح شد بسیار عمیق و دقیق است.

وی افزود: زمان و مکان نیز، برای بررسی این مسایل بسیار مناسب است زیرا جنایات متعدد آمریکایی ها در یک هفته اخیر بسیار شدت گرفته است؛ مکان برگزاری نیز در مقتل شهدای هفتم تیر در نظر گرفته شده است که جلوه ای از خباثت های آمریکا است.

بی نیاز تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، بحث مبارزه با ظالمین و حمایت از مظلومان و احرار جهان به همراه آیات وروایات، نیازمند حرکت در زمینه تبیین حقوق بشر آمریکایی هستیم.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: مقام معظم رهبری با بیان بحث افشای حقوق بشر آمریکایی یک ایده و فراینده تهاجمی را دنبال می کنند؛ پسوند آمریکایی در کنار هر عنصری که قرار می گیرد از جمله همین بحث حقوق، خاصیت عکس را نسبت به موضوع پیدا می کند.

وی گفت: در اندیشه مقام معظم رهبری، آمریکایی که تنها کشور استفاده کننده از بمب اتم است و بیشترین کشتارهای داخلی و خارجی را رقم زده و بیشترین جنگ خارجی را انجام داده است و خطرناک ترین سلاح های جهان را تولید کرده و می فروشد و شریک جرم جنایت های بزرگ جهان در فلسطین و یمن سوریه و...از چگونه می تواند از حقوق بشر دم بزند و حتی حق اعتراض به ما را در امور حقوقی را ندارد.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه افزود: در اندیشه رهبری نه تنها نباید حق بدهیم که آمریکایی ها علیه ما مدعی باشند بلکه ما هستیم که باید از آنها مطالبه کنیم؛ مطالبه گری از غرب و قدرت های بزرگ را باید به صورت یک فرهنگ بین المللی مطرح کنیم؛ مردم جهان رفتار فریبکارانه آمریکا و غرب را شناختند و ما هستیم که باید این رفتار را شناسایی کنیم و فلش حمله را به سوی آنها برگردانیم.

بی نیاز تصریح کرد: در فرهنگ سازی مطالبات حقوق بشری از آمریکا، جامعه المصطفی که 50 هزار فارغ التحصیل و 50 هزار محصل از بیش از 100 کشور جهان را در خود جای داده است کمک رسان بسیار خوبی هستیم تا فرهنگ مطالبه گری و سوال گری در جهان از آمریکا و حکومت های غربی باشیم.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: آمریکا و غرب دارای استراتژی های چند گانه هستند؛ در اندیشه رهبر معظم، آمریکایی ها به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه به دبنال منافع مادی خود هستند و به همین دلیل هرجنایتی که در راستای منافع آنها باشد مورد حمایت قرار می گیرد و بالعکس؛ پس کوتاه آمدن در مقابل غربی ها به بهانه حل مشکلات، اشتباهی بزرگ است.

وی گفت: اسقاط نظام و تسلیم در مقابل آمریکا دو هدف نهایی دشمنان است؛ ما با مردم آمریکا مشکل نداریم بلکه با این حکومت سلطه گر و تفکری که پشتیبان این حکومت است ضدیت داریم؛ تنها راه حل مقابله با دشمنان مقاومت است.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که پس از چهل سال پیشرفت جمهوری اسلامی صادر شده است، سرشار از آموزه های اصیل و مباحث حقوق بشری است و در این عرصه نیز حوزه های علمیه و نهادهای مسئول، وظایف سنگینی به عهده دارند.

بی نیاز تصریح کرد: مبانی دینی و قرآنی گام دوم باید مشخص شود و حوزه و جامعه المصطفی(ص) در این زمینه همایشی را با عنوان مبانی قرآنی و حدیثی بیانیه گام دوم را برگزار می کند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: مسئله پیچ تاریخی که از سوی رهبری بیان می شود به معنی خروج اسلام از انزوا و حرکت در جهت تمدنی نوین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha