جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رسانه‌ها در تبیین حقوق بشر آمریکایی نقش مهم و حیاتی دارند و باید مردم دنیا را نسبت به رفتارهای تبعیض‌آمیز این کشور در دنیا آگاه سازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: برای تبیین چهره واقعی استکبار جهانی و همچنین تعریف این کشور از حقوق بشر رسانه‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی ادامه داد: رسانه‌های می‌توانند با پرداختن به جنایت‌های این کشور در یمن و سایر کشورهایی که حضور چندین ساله در آن دارد به‌خوبی چهره‌ای واقعی این کشور را برای مردم جهان نشان دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی تصریح کرد: این کشور به‌صورت پیوسته دم از حقوق بشر و آزادی می‌زند اما در عمل به‌مانند جانور و خون‌خوار عمل می‌کند به‌طوری‌که با حمایت‌های این کشور روزانه چندین و چند کودک بی‌گناه یمنی جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: عربستان و آمریکا در سال‌های اخیر چهره‌ای جدیدی از حقوق بشر را نشان داده‌اند به‌طوری‌که حتی اجازه نمی‌دهند که برای مردم یمن غذا و دارو ارسال شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تنها مردم بی‌دفاع یمن نیستند که این‌گونه رفتار آمریکا را تجربه کرده‌اند چراکه ملت ایران و سایر کشورهای دنیا مانند افغانستان، عراق و سوریه و چندین و چند کشور دنیا حقوق بشر آمریکایی را به عینه دیده‌اند.

وی افزود: باید گفت حقوق بشر آمریکایی در خدمت زیاده‌خواهی و استعمارگری این کشور قرار دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha