جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح گفت: دیدار اخیر وزیر خارجه بحرین با مقام اسرائیلی بعد از شکست مفتضحانه کنفرانس منامه اتفاق افتاد تا به دنبال نمایش پیروزی ساختگی در عرصه عادی سازی باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بعد از شکست کنفرانس منامه کنفرانسی که با هدف از بین بردن آرمان فلسطین و عادی سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی برگزار شد وزیر امور خارجه بحرین با وزیر سابق رژیم صهیونیستی دیدار کرد. لیونی در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار تصویری از این دیدار نوشت که با خالد بن احمد دیدار کرده و از او به دلیل مواضع اخیرش در قبال اسرائیلی‌ها تقدیر کرده است.

 

خبرنگار بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در همین راستا با شیخ عبدالله الصالح روحانی برجسته بحرینی و معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین به گفت وگو پرداخته است.

متن گفت و گو به شرح ذیل است:

 

حوزه: نظر شما در رابطه با فشارهای بین المللی به حکومت بحرین برای لغو سلب تابعیت 92 نفر از شهروندان بحرینی چیست؟

جنایت سلب تابعیت از شهروندان اصیل بحرینی جنایت بشری مفتضحانه ای است که آل خلیفه ضد بحرینی های اصیل مرتکب می شود و موضوع سلب تابعیت یا بازگرداندن آن موضوعی با ارزش نیست مادامی که قانون ظالمانه همچنان پابرجاست و همچنین حاکم کشور ظالم است .

 این مسئله حل نمی شود مگر وضع قانونی که حق سیادت را به اهل آن که ملت بحرین هستند به طور قانونی بازگرداند.

 

 حوزه: دلیل شکست کنفرانس بحرین و توطئه هایی که با همکاری کوشنر داماد ترامپ، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی طراحی شده بود چیست؟

  تمام تلاش هایی که برای عادی سازی روابط با اسراییل انجام می شود شکست خورده است و هرگز به نتیجه و موفقیت نمی رسد. چرا که موضوع درگیری و جنگ با صهیونیست ها موضوع سرزمین اشغال شده و کشوری است که آنها مصادره کردند و موضوعی نیست که به روابط عمومی و کارگاه های دروغ  اقتصادی ربط داشته باشد و چیزی بیشتر از وعده های شیرین که در اصل واقعیتی ندارد ، نیست.

کارگاه بحرین شکست خورده است همچون همه پروژه های شیطان بزرگ آمریکای صهیونیستی که از مشکل اصلی که همان موضوع اشغال فلسطین و محرومیت ملت اصیل آن از سرزمین مقدسشان هست عبور کرده و بی توجهند.

 

حوزه: نظر شما درباره دیدار وزیر خارجه بحرین با وزیر خارجه سابق اسراییلی و هدف از این دیدارها چیست؟

وزیر خارجه بحرین چیزی جز بلندگو و سخنگوی حیله گر صهیونیست ها نیست و همچون طوطی است که هر چه محمد بن سلمان می گوید آن را تکرار می کند و هر دو آنها یعنی محمد بن سلمان و وزیر خارجه بحرین مجریان ذلیل در خواست های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

وزیر امورخارجه صهیونیستی خوشحال از این وقاحت است و عکس های زیادی را از دیدارش با وزیر خارجه بحرین گرفته که نشان دهنده حالت پیروزی مصنوعی و جعلی است تا سر پوشی بر شکست سریع و همه جانبه کارگاه صلح برای شکوفایی باشد. کارگاهی که در منامه برگزار شد و بدون آنکه هر گونه افقی برای موفقیت در آن وجود داشته باشد.

این دیدار همچنین پوششی بر پایان افق روابط و عادی سازی با رژیم صهیونیستی غاصب  بود و هرچند که آن یک تسلیم و اجابت رسمی در برابر خواسته های آمریکایی و صهیونیستی  ازسوی رژیم های دست نشانده بود اما از سوی ملت ما پذیرفته نشد، چرا که هرگز با رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط نخواهیم داشت و هر گز با آنها همزیستی نخواهیم کرد.  

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha