جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: زیارت‌نامه اختصاصی کریمه اهل‌بیت(س) نشان جایگاه والای این بانوی بزرگوار در میان امامزادگان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، در ویژه برنامه‌ فرهنگی حرم مطهر رضوی که به مناسبت شام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه صلوات بهترین ذکر برای تقرب الهی است، عنوان کرد: یکی از اعمال مهم شب و روز جمعه فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است.

وی با اشاره به اینکه ظلم به مظلوم از گناهانی است که به سادگی خدای متعال از آن نمی‌گذرد، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: تا وقتی که به بندگان من ظلم می‌کنید من استجابت دعایتان را ضمانت نمی‌کنم، این حدیث بیانگر قبح و زشتی ظلم است.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: برخی از افراد به مادرشان، پدرشان و دوستشان ظلم می‌کنند و بعد می‌گویند چرا مریض من خوب نمی‌شود باید راه را باز کنیم، جلوی آه مظلوم را بگیریم و حق دیگران را ادا کنیم تا دعایمان مستجاب شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه ظلم در سه مرتبه ظلم به نفس، ظلم به خدا و ظلم به دیگران است، تصریح کرد: ظلم و ستم از مهم‌ترین عوامل خشم الهی است، حال اگر در این میان به مظلومی که توانایی دفاع از خود را ندارد ظلم کنیم این کار بسیار خطرناک‌تر است، چون در این زمان دادخواه آن مظلوم خداوند است و خداوند به آه مظلوم، چنان حق ظالم را می‌گیرد که هیچ امید به رهایی او نیست.

وی ابراز کرد: در همین ایام خجسته خانواده‌ها، اقوام و دوستان سعی کنند از اشتباهات دیگران بگذرند، اگر ظلمی کردیم آن را جبران کنیم تا مورد عفو و رحمت خدای متعال قرار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه به قداست شهر قم اشاره کرد و بابیان اینکه دوستداران اهل‌بیت(ع) با دفن شدن در قم سختی‌های قیامت را تجربه نخواهند کرد، گفت: شخصیت‌های برجسته‌ای که از دوران امام صادق(ع) تاکنون در شهر قم فعالیت داشتند در ارتقای جایگاه قم مؤثر هستند.

وی با اشاره به اینکه زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) به‌عنوان تضمین‌کننده بهشت مؤمنان توسط سه امام معصوم(ع) مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: زیارت‌نامه اختصاصی کریمه اهل ‌بیت(س) نشان جایگاه این بانوی بزرگوار در میان امامزادگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha