جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله متقی زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: از جمله اهداف مهم تولید و ساخت سریال های آمریکایی ، ترویج سبک زندگی غربی نه تنها در داخل آمریکا بلکه در گستره ی جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله متقی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که در کنار بحث سرگرمی سازی و ابعاد تجاری، ترویج و القای مفاهیم فرهنگی و اجتماعی به ویژه از منظر سبک زندگی از اهداف مهم تولید و پخش سریال های آمریکایی و غربی است، ابراز داشت: واقعیت آن است که امروزه رسانه های جمعی به ویژه تلویزیون نقش مهمی در ترویج سبک زندگی دارند و این در حالی است که در کنار تلویزیون، رسانه های نوین همچون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز در این تاثیرگذاری، دخیل هستند و روز به روز هم نقش آن ها پررنگ تر می شود.

وی افزود: از جمله دلایل کلیدی ساخت انبوه سریال های آمریکایی و غربی که این روزها مخاطبان پیگیری در کشور ما نیز دارند، جهت دهی به سبک زندگی است که در این باره واقعیت آن است که نویسندگان و سریال سازان آن ها بسیار حرفه ای و هوشمندانه رفتار می کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: سبک زندگی به مسایلی همچون بینش، کنش و نگرش انسان مرتبط است به این معنا که وقتی بینش آدمی تغییر پیدا کرد، کنش او نیز طبعاً عوض می شود و وقتی هم که این گونه شد ، بر سبک و نوع زندگی فرد ، تأثیرش را می گذارد.

وی اضافه کرد: به همین جهت است که می بینیم غربی ها و به ویژه آمریکایی ها در فیلم ها و سریال هایشان ابتدا به سراغ تغییر بینش افراد می روند و در این خصوص نیز در پیِ ترویج اندیشه های مبتنی بر سکولاریسم ، لیبرالیسم و اومانیسم هستند و در وهله بعدی تغییر هدفدار در سبک زندگی را نشانه می گیرند.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha