جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سهرابی گفت: ما تاسیس مراکز نیکوکاری را از حوزه علمیه خواهران شروع کرده ایم و این مسئولیت باید فراتر از فضای طلبگی صورت بگیرد زیرا رهبری خدمات اجتماعی کار اصلی ماست و باید‌ ده‌ها جریان همراه ما شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر سهرابی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، در آیین افتتاحیه مراکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که صبح امروز در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد، با اشاره به نقش زنان طلبه در کاهش نابرابری‌های اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری سه وظیفه اصلی برای طلاب در نظر گرفته‌اند. هدایت دینی و رساندن معارف دینی، هدایت سیاسی و ارتقای بصیرت مردم و رهبری خدمات اجتماعی.

وی افزود: ما طلبه‌ها نباید این خدمات اجتماعی را مقدم تبلیغ بدانیم بلکه این کار هویتی مستقل دارد و باید این خدمت طمع و هدف تبلیغی آنچنان نداشته باشد اما زمانی که مقام معظم رهبری این شان را برای خدمات اجتماعی قرار می‌دهند، یعنی ما خدمت‌رسان مردم هستیم همانطور که رهبران خود را خادم مردم می‌دانند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: زن باید در مقدرات اصلی مملکت شرکت کند و به گفته امام خمینی شما زنان باید مملکت را بسازید. متاسفانه در این چهل سال ما مردانه کشور را ساخته ایم و آن را از مدار تعادل خارج کرده ایم. اگر زن قلب جامعه و مرد عقل و نیرو کار جامعه است و باید این تعادل در فضای کشور صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سهرابی گفت: در بحث خدمات اجتماعی هرجا خواهران ورود پیدا کنند سرعت حرکت کار بیشتر می‌شود. بسیاری از مشکلات با با نگاه و تدبیر زن حل می‌شود و به صورت طبیعی بعضی مسائل به نگاه مردان نمی‌آید.

وی تصریح کرد: گاهی لازم است یک جهت گیری و میل اجتماعی ایجاد شود که زنان را رهبری می‌کنند و احساس جامعه را در راستای آن موضوع می انگیزانند. این زمینه‌سازی باعث شکل گیری برنامه‌های متفاوت می‌شود. امام خمینی گفته‌اند که زمانی که زنان به صحنه انقلاب آمدند یعنی همه جامعه آمده است. و اگر یک زن فعال اجتماعی باشد یعنی یک خانواده حضور دارد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران بیان داشت: طلاب مددکار باید یک نگاه خانواده محور را داشته باشند. یعنی اعضای خانواده خود را نیز به پای میدان بکشاند. این مسئله باعث ارتقای آن خانواده و برکات‌های فراوان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سهرابی در پایان خاطر نشان کرد: هرکجا که هستید باید پیشوا باشید و اینگونه نیز مردم به دنبال شما می آیند. در فضای مسیحیت خدمات‌شان مقدمه اثرگذاری دینی شان است اما در فضای انقلاب اسلامی اینگونه نیست و وظیفه ما این است که به مردم خدمت رسانی کنیم زیرا همه این مسائل اضلاع یک هویت هستند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha