جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام حسام افروز در دیدار با استاندار

حوزه/ معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: در ۲۶ استان کشور مجتمع فرهنگی حوزه‌های علمیه احداث‌ شد‌ و هنوز اقدامی در استان سمنان در این مورد انجام‌ نشده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسام افروز، امروز در دیدار با استاندار سمنان، از آغاز احداث مجتمع‌های فرهنگی در 26 استان کشور خبر داد و اظهار داشت: اقدامی در استان سمنان در این زمینه انجام‌نشده است که لازم است این مهم موردتوجه قرار گیرد.

معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، احداث مجتمع فرهنگی حوزه علمیه در استان سمنان را منوط به جذب اعتبارات حداقلی دانست و تصریح کرد: باید عزمی جدی در این مقوله اعمال شود و مسئولان استان سمنان نیز اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند تا هر چه زودتر مراحل اجرایی ایجاد مجتمع فرهنگی در این استان آغاز شود.

وی به اقدامات حمایتی از جامعه طلاب کشور اشاره کرد و ازجمله آن‌ها را تشکیل بیمه تأمین اجتماعی طلاب سراسر کشور عنوان کرد.

حجت‌الاسلام افروز خاطرنشان کرد: مراکز حوزوی که طلاب علوم دینی در آن مشغول به تحصیل هستند باید بیش‌ازپیش موردحمایت و پشتیبانی قرار بگیرد و ما نیز بر حسب وظیفه در مرکز خدمات حوزه علمیه کشور این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: آنچه در این بین بیش از همه باید موردتوجه قرار گیرد؛ تقویت و ترویج فرهنگ دین در نهاد خانواده است؛ چه‌بسا خانواده تربیت‌یافته در پرتو دین و اخلاق و فرهنگ دینی و اسلامی سازنده جامعه‌ای اخلاق مدار است.

باید کمبودهای حوزه‌های علمیه برطرف شود تا این مراکز دینی هر چه بیشتر توسعه یابند

استاندار سمنان نیز در این دیدار از تلاش برای حمایت هر چه بیشتر از مراکز حوزوی سراسر استان سمنان گفت و اظهار داشت: باید کمبودهای حوزه‌های علمیه برطرف شود تا این مراکز دینی هر چه بیشتر توسعه یابند.

علیرضا آشناگر تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای احداث مجتمع فرهنگی حوزه علمیه استان سمنان را با انجام هماهنگی‌های لازم پیگیری خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha