جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کمک رسانی اعضای یک کنیسه در ایجاد مسجد جدید در ورمانت

حوزه/ درحالی که اعضای مرکز اسلامی در ایالت ورمانت یک کلیسا را خریداری کرده و قصد دارند آن را به مسجد تغییرکاربری بدهند، همسایگان یهودی به کمک رسانی به مسلمانان اقدام کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، تلاش های اعضای یک مرکز اسلامی برای توسعه در ایالت ورمانت در آمریکا با حمایت هایی از سوی همسایگان غیرمسلمان از جمله اعضای یک کنیسه برای جمع آوری کمک های مالی لازم همراه بوده است.

اسلام حسن امام جماعت مرکز اسلامی ورمانت گفت: مساجد و کنیسه ها هر دو در آمریکا مورد حمله قرار می گیرند و به همین سبب نیز ما خوشحالیم که هر دو ساختمان در کنار یکدیگر قرار داریم. ما حامی هم هستیم و از داشتن این رابطه راضی هستیم.

در راستای توسعه اعضای جامعه اسلامی، مسجد ورمانت قصد دارد پروژه توسعه جدیدی را آغاز کند. تغییرات زمانی شروع شد که یک کلیسای خالی از سکنه در آن منطقه با نام کلیسای عیسی مسیح، برای فروش گذاشته شد. بانیان مسجد موفق شدند با قیمت 1.1 میلیون دلار این کلیسا را خریداری کنند و با به فروش گذاشتن مسجد کنونی هنوز نیاز به 500 هزار دلار بیشتر دارند تا بتوانند کلیسا را به مسجدی برای مسلمانان تغییر کاربری بدهند. در این میان یهودیان در کنیسه مشتاق به کمک هستند و لینک مشترکی برای جمع آوری کمک های مالی برای مسجد ایجاد کرده اند.

دیوید ادلسون رهبر یهودیان گفت: من و جامعه خوشحالیم که آن ها به همسایگی ما وارد شده اند و مشتاقانه منتظریم ببینیم که چه کارهایی می توانیم برای یکدیگر انجام دهیم.

 

گفتنی است مرکز اسلامی ورمانت در سال 1995 توسط تعداد انگشت شماری از مسلمانان در شهر برلینگتون در ورمانت ساخته شد. در حال حضار نزدیک به 4 هزار مسلمان در ایالت ورمانت آمریکا سکونت دارند و مسجد نزدیک به 300 عضو فعال دارد که دائما در نمازهای جمعه شرکت می کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha