چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 1001439
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
سیره علما

حوزه / حجت الاسلام زارع از فعالیت در فضای مجازی و راه اندازی گروه‌ها با هدف تبیین نکات آموزنده از سیره علما ویژه طلاب جوان خبر داد.

حجت الاسلام علی زارع شرودانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، پیرامون طرح «مِن تسنیم» اظهار کرد: از سال گذشته در آذرماه، گروهی در فضای مجازی تشکیل شد و بنده به عنوان مدیر گروه، فایل‌های صوتی نسبتاً کوتاه و منتخبی را از بزرگان دینی بارگذاری می‌نمودم.

وی بیان کرد: این طرح را «مِن تسنیم» نام نهادم، وجه تسمیه این گروه فضای مجازی از آن جهت است که هم یادآور عبارت قرآنی «و مزاجه من تسنیم» و هم نظر به تفسیر تسنیم، اثر گران‌سنگ آیت الله جوادی آملی دارد.

این طلبه جوان توضیح داد: در ابتدای آغاز به کار اعضای این گروه فضای مجازی موظف شدند آنچه را که در داخل کانال بارگذاری می‌شود، بشنوند و ذکر مبارک «یا علی» را به نشانه تأیید بنویسند.

وی افزود: در ادامه، این طرح را به یاری الهی گسترش بیشتری دادیم و قطعات صوتی را در خارج از گروه خود، در فضای مجازی ایتا برای افرادی متناوب و با نظم زمانی (هر سه روز یک‌بار) ارسال نمودیم.

حجت الاسلام زارع اذعان کرد: کارم را به لطف الهی ادامه دادم به نحوی که تا این لحظه، تعداد فایل‌های صوتی آموزنده ارسال شده، به ۱۲۰ قطعه رسیده است، این صوت‌ها حاوی نکاتی ناب از بزرگان دینی در راستای تذکر سیره علمای صالح تشیّع هستند.

وی با اشاره به ضرورت یادآوری مطالعه سیره و منش علمای گذشته برای طلاب جوان و بهره‌مندی از نکات کوتاه و آموزنده آنها در مسیر موفقیت تبلیغ، گفت: در انتخاب فایل‌های صوتی، باید دقتی خاص لحاظ شود چراکه اولاً دربردارنده مطلبی جذاب باشد و ثانیاً حتی‌الامکان برای مخاطب قابل فهم بوده و ثقیل نباشند.

این طلبه جوان عنوان کرد: طلابی که علاقمند به شرکت در این طرح هستند، نام خانوادگی خود را همراه با ذکر شریف «یا مهدی» در محیط واتس‌اپ به شماره ۰۹۱۳۳۶۷۷۱۱۹ بفرستند تا به صورت منظم، روزانه این فایل‌های صوتی برای آنها ارسال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha