چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کمیسیون

حوزه/ نشست ماهانه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری، امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در دبیرخانه این مجلس در قم تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست ماهانه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری، امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در دبیرخانه این مجلس در قم تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری هدف از نشست با وزیر آموزش و پرورش را پیگیری مشکلات معیشتی معلمان و دانش آموزان کم برخوردار اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی، بررسی روند پیشرفت و اجرایی شدن سند تحول در نظام آموزش و پرورش، محتوای کتب درسی، نیروی انسانی کارآمد، دغدغه‌های معیشتی معلمان و کادر آموزش و پرورش و نیز تبیین اهداف و جزئیات سند ۲۰۳۰ و پیگیری عوامل اجرای آن را موضوع دیگر این نشست خواند.

وزیر آموزش و پرورش هم در این دیدار، ایجاد عدالت در فرآیند آموزش و پرورش را از اهداف اساسی این وزارتخانه در دوره جدید عنوان کرد.

دکتر نوری افزود: در راستای سند تحول به گونه‌ای عمل خواهد شد که مدارس استان‌های مرزی، روستاها و استان‌های مرکز کشور از امکانات مساوی برخوردار شوند.

وی توسعه آموزش مهارت محور را از دیگر اهداف آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: آموزش در مدارس باید به گونه‌ای پیش رود که دانش آموز پس از فارغ التحصیلی بتواند امورات زندگی خود را با بهره مندی از آموزش‌های صورت گرفته بگذراند.

در پایان مقرر شد طی ماه‌های آینده گزارشی از پیگیری مطالبات خبرگان رهبری در همین کمیسیون ارائه گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha