شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه حوزه اصفهان

حوزه / امام جمعه اصفهان گفت: اگر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، به خاطر این بود که فهم و درک مردم زمانه افزایش یافته بود؛ همان درکی که از آن با نام بصیرت یاد می‌شود. بنابراین جهاد تبیینی رسالت امروز همه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان اصفهان با اشاره به ایام الله دهه فجر اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات، بحث جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب اخیراً به آن اشاره داشتند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیینی یکی از مسائل روز است، گفت: پس از گذشت چهاردهه از عمر انقلاب اسلامی، دشمن از همه راه‌ها و توطئه‌های خود علیه انقلاب مأیوس شده است و خوشبختانه متوجه شده است که از درگیری با ایران و انقلاب ناتوان است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه دشمنان و بیگانگان از جنگ نظامی، جنگ فرهنگی و حتی جنگ اقصادی و تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی مأیوس شده اند، خاطرنشان کرد: تنها راه باقی مانده پیش روی دشمن، جنگ باورها و عملیات تحریف است.

وی افزود: دشمن در پی آن است که از طریق عملیات تحریف، فکر جوانان و حتی پیشکسوتان ما را منحرف سازند؛ این انحراف حتی تا مرز فکری اشخاصی پیش رفته است که روزی، خودشان رئیس جمهور این کشور بوده‌اند.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: اگر امروز سخنانی از دهان برخی از افراد که روزی خود در منصب قدرت بوده‌اند، مبنی بر اینکه حکومت اسلامی در ایران شکست خورده، بیرون می‌آید و باید عنان حکومت اسلامی را رها کرد، به این معناست که قدرت تحریف از سوی دشمنان تا کجا پیشرفت داشته است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، به خاطر این بود که فهم و درک مردم زمانه افزایش یافته بود؛ همان درکی که از آن با نام بصیرت یاد می‌شود. بنابراین جهاد تبیینی رسالت امروز همه است.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم که هرچه علم افزایش یابد، میزان گرایش مردم هم به دین بیشتر می‌شود، ادعا می‌کنم در هیچ عصری تاکنون، حکومتی دینی و الهی موفق تر از نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: انجام جهاد تبیین در لوای کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه یک واجب عقلی است و باید محقق شود تا باعث آگاه سازی طلاب جوان در عرصه‌های مختلف شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: زمان، زمانِ جهاد تبیین است؛ جهاد تبیین هم نباید منحصر به دهه فجر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha