پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
نشست معاونان حوزه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: با تلاش و کسب علم و آگاهی برای شبهات دشمنان پاسخی محکم و متقن بیابیم تا با تقویت اطلاعات خود، یاد دادن به دیگران و تقویت پایه‌های اعتقادی، در مقابل این فتنه‌های آخرالزمانی مصون بمانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگرشورکی در بیست و سومین نشست اخلاقی و شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد به آیه ۷۰ سوره مبارکه اسرا اشاره کرد و افزود: «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَی کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا».

وی تصریح کرد: در این آیه خداوند متعال برتری انسان بر دیگر آفریده‌ها را بیان می‌کند که به راستی ما فرزندان آدم را کرامت دادیم و آنها را در خشکی و دریا بر مرکب‌ها نشاندیم و از چیزهای پاکیزه به ایشان روزی دادیم و آنها را بر بسیاری از آفریده‌های خود برتری آشکار عنایت کردیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات عالم، مرکّب از جسم و روح است و در حالی که ارزش انسان به روح اوست و جسم، مادی و فناپذیر است و روح باقی می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی تأکید کرد: انسان باید برای امر ماندگار، سرمایه گذاری کند و خداوند نیز زمینه را فراهم خواهد نمود.

وی ادامه داد: انسان کامل در پیشگاه خداوند متعال از ملائک هم برتری دارد و ما با انتخاب درست، عمل صالح، حفظ کرامت انسانی و غلبه بر نفس می‌توانیم از ملائکه پیشی بگیریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به روایت امام صادق علیه السلام در (بحارالانوار، ج ۱۸، ص ۴۰۴، ح ۱۰۸) بیان کرد: «لَمّا اُسریَ بِرَسولِ اللّه ِ صلی الله علیه و آله حَضَرتِ الصَّلاةُ، فَاَذَّنَ وَ اَقامَ جَبْرَئیلُ فَقالَ: یا مُحَمَّدُ، تَقَدَّمْ. فَقالَ رَسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: تَقَدَّمْ یا جَبرَئیلُ. فَقالَ لَهُ: اِنّا لا نَتَقَدَّمُ الآْدَمیّینَ مُنْذُ اُمِرْنا بِالسُّجودِ لآِدَمَ علیه السلام» یعنی؛ وقتی پیامبر اکرم به معراج برده شدند وقت نماز رسید و جبرائیل اذان و اقامه گفت، سپس عرض کرد ای محمّد! برای اقامه نماز پیش برو، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند تو پیش برو، ای جبرئیل! جبرئیل گفت از آن زمان که به ما دستور داده شد بر آدم سجده کنیم، خود را بر آدمیان، مقدّم نمی‌داریم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی، خاطر نشان کرد: بر اساس این روایت خداوند اینگونه به انسان جایگاه و عظمت داده است که باید مراقب باشیم به واسطه بعضی اعمال از این جایگاه انسانیت سقوط نکنیم و قطعاً در این مسیر خطرات و فتنه‌های مختلفی وجود دارد که باید از خداوند متعال بخواهیم تا یاری‌مان کند.

وی ابراز کرد: خود نیز تلاش کنیم تا از گزند و آسیب این خطرات و فتنه‌ها مصون بمانیم زیرا در برابر فتنه‌های آخرالزمانی هر لحظه ما، خانواده و فرزندانمان در معرض خطر آن قرار داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: به فرمایش پیامبر اکرم (ص) زمانی می‌رسد و فتنه‌هایی پیش خواهد آمد که انسان صبح را با ایمان آغاز خواهد کرد در حالی که شب را در حالت کفر به سر خواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی تصریح کرد: قطعاً تبلیغات دشمنان علیه اسلام و مسلمانان را نباید نادیده گرفت، زیرا کار را برای بعضی به جایی خواهد رسانید که به خوبان بدبین و آنان را انکار خواهند کرد و حتی افرادی به سوی دشمنان تمایل پیدا خواهند کرد مگر کسی که خداوند او را به دانش و آگاهی زنده کرده باشد.

وی خاطر نشان کرد: انسان خودش را با علم و آگاهی و بصیرت می‌تواند حفظ کند و ما باید با تلاش خود و کسب علم و آگاهی برای شبهاتی که دشمنان مطرح می‌کنند پاسخی محکم و متقن بیابیم تا با تقویت اطلاعات خود، یاد دادن به دیگران و تقویت پایه‌های اعتقادی، در مقابل این فتنه‌های آخرالزمانی مصون بمانیم.

در پایان این نشست، با قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضران، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح شد و در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha