دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
شعیب صالحی

حوزه / امام جمعه بندر خمیر از عدم حضور مسئولین شهرستانی در نماز جمعه‌، گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندر خمیر، حجت‌الاسلام شعیب صالحی در خطبه‌های نماز جمعه بندر خمیر، خودسازی را مهم‌ترین اثر تقوا دانست و اظهار کرد: خودسازی به معنای تربیت نفس، و مدیریت نفس است در روبرو شدن با تهاجمات نفسانی و شیطانی است.

وی عنوان کرد: امام علی علیه السلام فرمود: با ریشه کن کردن بدی از سینه خود، بدی را از سینه دیگران، بیرون کن! امیرالمومنین با این بیان به ما می‌آموزد که جدوجهد ابتدا باید در تربیت نفس صورت پذیرد تا النهایه به تربیت انفاس جامعه ختم بشود.

امام جمعه بندر خمیر تصریح کرد: ماه رجب به بهار خودسازی شهرت دارد و مؤمنان و خدا جویان واقعی این فرصت ارزشمند را مغتنم می‌شمارند و از برکات و سفره رحمت الهی بهره مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز کرد: دوران امامت امام هادی علیه السلام حقیقتاً پر تلاطم ترین دوران در دوره حکومت عباسیان است. امام هادی در دوره بغرنج حکومت شش نفر از حاکمان جائر عباسی که سخت‌ترین دوران آن زمان حکومت متوکل عباسی که ضدیت علنی با مکتب اهل بیت علیهم السلام داشت و یک نمونه آن تخریب قبر شریف سید الشهدا حسین بن علی علیه السلام بود، بیشترین سهم را در ساماندهی شبکه وکلا و امنا اهل بیت علیهم السلام و انتشار معارف مهدوی و آماده سازی امت برای مواجهه با مسئله غیبت امام عصر داشت.

وی تشریح کرد: تشریح و توضیح این نکته که اساساً چرا انقلاب شد برای اذهان عمومی به خصوص نسل جوان امروز در مواجهه با تمرکز و توزیع خوراک فکری توسط دشمن برای تحریف و ایجاد فاصله بین امت و نظام اسلامی، قطعاً مصداقی برای مجاهدت فی سبیل الله در لباس جهاد تبیین است.

امام جمعه بندر خمیر اظهار کرد: ایران اسلامی با توجه موقعیت فوق‌العاده و استثنایی که دارد و تسلط بر آن در وسعت ارتباط با شرق و غرب جهان را میسر می‌کند، در طول تاریخ مورد نظر تمامی قدرت‌های غالب و سلطه‌گر بوده و خروج آن از چنگ آنها با مدیریت و راهبرد استکبار ستیزی شاید مهمترین ضربه به آمریکا و دول سلطه جوی عالم است و به اعتراف مسئولین خود این کشورها با انقلاب اسلامی ضربه سختی بر پیکره منابع و انتفاعات حاصله آنها وارد گردیده است.

حجت‌الاسلام صالحی ضمن گلایه از عدم حضور مسئولین در کنار مردم برای حضور در نماز جمعه شهرستان، بیان کرد: به خاطر عدم آذین بندی مناسب ادارات شهرستان در ایام الله دهه فجر از تمام مردم و خانواده شهدا عذرخواهی می‌کنم

وی افزود: اوج بی توجهی در حق مردم و انقلاب اسلامی این است که زمانی که ما در بین مسئولان شهرستان سخن از تدوین سند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با مشارکت ادارات و نهادها با توجه به شاخص‌های مهم و وجود ساختار خدادادی در شهرستان به میان می‌آوریم، باید نگران ابتدایی‌ترین معمول‌ترین وظایف مانند پوشش شهر در ایام عید انقلاب باشیم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha