دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
شیخ نمر زغموت رئیس شورای اسلامی فلسطین

حوزه/شیخ نمر زغموت، مردم یمن را شجاع و سربلند توصیف کرد و گفت: تنها کافی بود که این مردم تسلیم شوند و متحمل این همه ظلم و ستم واقع نشوند، اما ایستادند و خداوند، اجر شکیبایان را خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شیخ نمر زغموت رئیس شورای اسلامی فلسطین در همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» که امروز به به همت بنیاد بین‌المللی اربعین به صورت مجازی برگزار و از تلویزیون اینترنتی abarat.ir پخش شد با اشاره به آیه ۲۹ سوره حج، گفت: به مسلمانان که مورد قتل و غارت قرار گرفته‌اند رخصت جنگ با دشمنان داده شد، زیرا آن‌ها از دشمن سخت ستم کشیدند و همانا خدا بر یاری آن‌ها قادر است.

رئیس شورای اسلامی فلسطین، افزود: خداوند امتی را که در مقابل ظلم ایستادگی کنند تنها نمی‌گذارد و ظالمین به آن‌ها را هم رها نکرده و حتماً پیروزی را نصیب مردم مظلوم خواهد کرد.

وی مردم استوار یمن را که در مقابل آمریکا، صهیونیسم جهانی و یهودیان اسرائیل و بعضی اعراب ایستاده است و از وطن و عقیده خود دفاع می‌کنند ستود و ابراز داشت: این ملت ترسی از کسی ندارند و بر این امر مصمم هستند که تسلیم صهیونیست‌های جهانی و آمریکا نشوند و در مقابل فشارها سر خم نکنند.

شیخ نمر زغموت، تصریح کرد: اگر مردم یمن می‌خواستند با تبعیت از استکبار جنگ متوقف می‌شد، اما ایستادگی کرد و آزادگی را برای خود طلبید و آنچه که در درون خود دارند را مقدس شمردند و از این جهت یمن سعادتمند و عزتمندی را برای خود خریدند و به این نام شهرت یافتند.

رئیس شورای اسلامی فلسطین، ابراز داشت: مردم بزرگوار یمن با تمام وجود از مسأله فلسطین دفاع کردند و خون‌های داده شده، ایستادگی‌ها و تظاهراتی که در دفاع از مردم فلسطین انجام می‌دهند، نشان از ایمان درونی این ملت بزرگوار دارد که با وجود این شرایط مسأله فلسطین را فراموش نکرده‌اند.

وی، تصریح کرد: امروز گروه‌های نیابتی و کشورهای استعماری می‌بینند و حس می‌کنند که ظلمشان به مردم بعد از هفت سال باعث ورود چه ضررهایی به آن‌ها شده است و اگر عاقل باشند از این ظلم‌ها و جنایات پشیمان خواهند بود.

شیخ نمر زغموت، افزود: آمریکا و صهیونیسم جهانی با تمام وجود و امکاناتی که دارند و با سیطره‌ای که می‌خواهند بر مردم یمن پیدا کنند، نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی فلسطین از خداوند متعال خواست: مردم یمن را پیروز کند و خداوند بر این امر قادر است و فلسطین را با سربلندی تمام به مردم خود باز گرداند، برای مردم خود پیروزی و عزت را از خداوند منان خواستاریم.

۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha