پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
امام جمعه خوی

امام جمعه خوی گفت: مقام معظم رهبری با نگاه عمیق خودشان و با معرفتی که نسبت به استکبار جهانی دارند، خطر استکبار را تشخیص دادند و با تذکرات، شروط و تدابیری خود جلوی خسارت عظیم را گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به ضرورت جهاد تبیین اظهار داشت: امروز وظیفه ما طبق توصیه مقام معظم رهبری جهاد تبیین است و اگر در مواجهه با دشمن بخواهیم صاحب فتح و ظفر بشویم باید در ابتدا دشمن را به خوبی بشناسی و راهکارها و حیله‌هایی که به کار می‌بندند را بدانیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم دشمن بشریت که امروز داعیه رهبری جهانی را دارد دارای چه اوصافی است، اضافه کرد: یک نظامی، بر دنیا حاکم شده است که با حق ویژه قائل شدن برای خود جهان را اداره کرده و برای خود و کشورهای همسو با منافع آن‌ها حق ویژه قائل است.

امام جمعه خوی بیان داشت: نظام جهانی خودش را از قانون و معاهدات بین‌المللی بالاتر و خودش را قانون می‌داند و خیلی راحت سازمان ملل و شورای امنیت را دور می‌زند تا آنجا که به امثال شورای امنیت اهانت می‌کند و می‌گوید: آن زمانی که آمریکا بخواهد از این شورا اجازه بگیرد زمان مرگش است.

حجت الاسلام قاسم‌خانی تصریح کرد: آمریکا انسان‌ها را درجه بندی و یک نظام نژادپرستی وحشتناک را در دنیا حاکم کرده و اولویت اولویتش در سیاست داخلی و خارجی، فقط صهیونیزم بین‌الملل است و به دنبال تأمین امنیت آنهاست. صراحتاً می‌گویند هر کس در دنیا نفس می‌کشد باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

وی با بیان اینکه ایمان به خداوند و مبارزه با کفر دو رکن اساسی در دین اسلام است، گفت: امروز آمریکا قواعد بین‌المللی را کنار گذاشته و بر همه قوانین بین‌المللی سوار شده و می‌گوید من باید تعیین نم کدام کشور غنی سازی داشته باشند و کدام کشور از آن محروم باشد.

امام جمعه خوی افزود: در مذاکرات ۴+ ۱ هم علناً دخالت آمریکا را می‌بینیم و این نقض آشکار حاکمیت ملی یک کشور است که به او بگویند بنیان‌های دفاعی‌اش را در چه حدی نگه دارد و باید حدش را با خواست آنها تنظیم کند. در مذاکرات گذشته هم دائماً صحبت از توافق جامع بود، و معنای آن این بود که توان هسته‌ای، بلکه باید رفتارهای بین‌المللی ایران را هم کنترل کنند.

وی بیان داشت: دشمن به دنبال این بود که همه تأسیسات هسته‌ای ایران را تعطیل کند و می‌گفتند سایت فردو باید تعطیل شود. راکتور اراک که مظهر اقتدار علمی ایران است، باید تعطیل شود.

حجت الاسلام قاسم‌خانی افزود: آمریکایی‌ها به صورت خود خوانده خودشان را پلیس جهانی قرار داده‌اند و دستور می‌دهند با فلان کس اینگونه برخورد کن و فلان کار را اینگونه انجام بدهد و آن نگرانی وجود دارد، برطرف کن و حالا این پلیس بین‌المللی از ما می‌خواهد که در طول این سال‌ها هرچه تلاش علمی صورت گرفته است را دو دستی تقدیم آنها کنیم.

وی ادامه داد: غربی‌ها صراحتاً می‌گفتند ایران یک راه بیشتر ندارد و آن اینکه مانند آفریقای جنوبی و لیبی که کلاً بساط انرژی هسته ای آنها را جمع کردند، ایران هم باید آن کار را بکند، اما مقام معظم رهبری با درایت بی نظیرشان مردم را روشنگری کردند که اگر ما در برابر آنها با انفعال بخواهیم برخورد کنیم دیگر هیچ وقت نخواهیم توانست دشمن را مدیریت کنیم.

امام جمعه خوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با نگاه عمیق خودشان و با معرفتی که نسبت به استکبار جهانی دارند، این خطر را تشخیص دادند و فرمودند: “من به مذاکره خوش بین نیستم و راه عزت و اقتدار کشور عبارت است از اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی"؛ معظم‌له با تذکرات، شروط و تدابیری خود جلوی خسارت عظیم را گرفتند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha