دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
غ

حوزه/ با وجود این که همه زمینه ها برای سقوط بشار اسد فراهم شده بود، اما سردار سلیمانی با حضورخود در عرصه رزم، جنگ، میدان و مقاومت اجازه سقوط دولت بشار و کشور سوریه را نداد و فتنه دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار محمود چهارباغی در همایش ملی«شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که امروز در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به این که مردم نقش مهمی در اعتلاء و پیروزی و تداوم انقلاب و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارند، گفت: این مسئله در این سالها به خوبی نمایان بوده است و همگان به این قدرت و عظمت انقلاب پی برده اند.

فرمانده ارشد سابق توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به تلاش های غرب برای نفوذ در انقلاب و از بین بردن آن، افزود: این نفوذ و فتنه تا کنون ادامه داشته و این مسئله را با حوادثی نظیر کومله، منافقان، حمله رژیم بعث، ترکمن صحرا به اثبات رسانیده اند.

وی با بیان این که دشمنان برای از بین بردن انقلاب همه نوع تلاش کرده اند و این امر در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی خود را نشان داد و اظهار داشت: در جنگ ۸ ساله شرق و غرب به عراق بعثی کمک های نظامی و پشتیبانی اطلاعاتی و تسلیحاتی می کرد تا ایران را از بین ببرند.

چهارباغی اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی و پیش روی های بعثی ها در کنار تدابیر اشتباه جنگی بنی صدر، بسیاری از تحلیل گیران و همچنین بعثی ها اطمینان داشتند تا چند روز دیگر در تهران جشن پیروزی خواهند گرفت؛ در این شرایط با برکناری بنی صدر و افتادن ابتکار عمل به دست مردم ورق و معادلات جنگ کاملا برگشت.

فرمانده ارشد سابق توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که تجربه جنگ تحمیلی به ایران درس عزت، مقاومت و فداکاری و ایثار را داد، بیان داشت: این تجربه خوب و موفقی بوده و باید در همه مراحل برای حمایت و تداوم انقلاب و کشور از آن بهره گرفت.

وی اظهار داشت: بعد از جنگ تحمیلی و سقوط رژیم صدام چندسال بعد از آن به تدریج جبهه مقاومت به صورت جدی در منطقه وارد عمل شد و روابط حسنه ای بین ایران، عراق، لبنان، سوریه و یمن شکل گرفت.

چهارباغی یادآور شد: با نفوذ و قدرت روزافزون جبهه مقاومت، آمریکایی صرفا برای مبارزه با ایران و جلوگیری از دامنه نفوذ آن، به فکر سقوط و براندازی نظام سوریه افتادند به صورتی که ۸۰ درصد خاک این کشور اشغال و گروه های تکفیری تا پشت کاخ ریاست جمهوری بشار اسد پیش روی کردند. آمریکایی ها همین توطئه را در عراق هم در پیش گرفت.

فرمانده ارشد سابق توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش سردار شهید اسلام سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار با وجود این که همه زمینه ها برای سقوط بشار اسد فراهم شده بود، اما با حضور بی نظیر خود در عرصه رزم، جنگ، میدان و مقاومت اجازه سقوط دولت بشار و کشور سوریه را نداد و فتنه دشمنان را خنثی کرد.

وی ابراز کرد: در آن دوران ما وقتی با فرماندهان ارتش سوریه صحبت می کردیم همه آنها سقوط نظام بشار اسد را قطعی می دانستند و هیچ چشم امیدی به بقای آن نداشتند، در این چنین شرایطی سردار سلیمانی و گروه های مقاومت توانستند سوریه از افتادن به دام نظام استکبار نجات داد.

چهارباغی گفت: ادله و استدلال سردار سلیمانی نسبت به اهمیت سوریه برای دامنه نفوذ روسیه مساله ای بود که پوتین و سران روسی را برای کمک به نظام سوریه وارد عمل کرد.

وی آزاد سازی سوریه را نشانه اقتدار ایران، جهاد سردار شهید سلیمانی و گروه های مقاومت دانسته و بیان داشت: آن شهید عزیز با حرکت خود فتنه داعشی ها و غربیها را در نطفه خفه کرد و سبب ذلت آنها شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha