سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
اجلاس نماز اشکذر

حوزه/فرماندار اشکذر، محور هفتمین اجلاس استانی نماز را«خانواده نمازخوان»بیان کرد و گفت: به میمنت برگزاری این اجلاس در شهرستان اشکذر، نقشه فرهنگی شهرستان اشکذر با محوریت نماز و خانواده ترسیم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، روح الله ردایی، در هفتمین اجلاس استانی نماز استان یزد که پیش از ظهر امروز به میزبانی شهرستان اشکذر در حسینیه بزرگ سفید این شهر برگزار شد اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی را هزاران مرتبه شکر که مردم مؤمن، دارالعلم، دارالعباده ودارالشهدای اشکذر ممهمان کریمی به نام نماز دارند که در اهمیت نماز امام باقر علیه السلام فرمودند «نماز نخستین چیزی است که از بنده بازخواست می شود».

وی گفت: دنیای بت های مادی و جاهلیت مدرن بر طبل ولنگاری اخلاقی نوجوانان ما می کوبد و نماز به عنوان ستون دین اگر خصوصیات مطلوب خود را دارا باشد ناهی از فحشا و منکر است.

فرماندار اشکذر تصریح کرد: نماز حقیقی نزدیک کننده ما به معبود است زیرا فلسفه وجودی ما از اوست و امام صادق علیه السلام فرمودند«إِنَّهُ لَا ینَالُ شَفَاعَتَنَا مَنِ اسْتَخَفَّ بِالصَّلَاةِ؛ شفاعت ما شامل کسی که نماز را سبک بشمارد، نمی شود».

ردایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل گفت: امام خمینی(ره) با خواندن نماز حتی در بستر بیماری پیام محوری بودن نماز را به همه دنیا مخابره کرد و امام خامنه ای امروز شرط اصلی را در عمل آحاد ملت در نماز با خضوع و خشوع می دانند.

وی یاد و خاطره ۳۰۵ شهید شهرستان اشکذر و همه شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهید صدوقی(ره)را گرامی داشت و برخی از بزرگان دیار اشکذر از جمله سید محمد و سید مرتضی فیروز آبادی، رجبی، رضوی، حیدری و...را نام برد و از همه ائمه جمعه و جماعت این شهرستان که در زمینه برپایی نماز فعالیت دارند تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار اشکذر بیان کرد: ۱۳۰ مسجد این شهرستان در زمینه برپایی نماز فعالند و در دوران کرونا سنگرمیدان جهاد و مبارزه با کرونا و برپایی همایش های همدلی و کمک های مؤمنانه بوده است و اکنون در زمینه سازی فرهنگی، علمی و ورزشی در جنگ نرم و جهاد تبیین برای نسل نوجوان و جوان حرکت می کنند.

وی با اشاره به محل برگزاری این کنگره در حسینیه سفید و آل کساء اشکذر از خیر و بانی این حسینیه« حاج فضل الله کاری» تقدیر کرد و افزود: برپایی نماز ظهر عاشورای ۷۵ هیئت مذهبی شهرستان از خاطرات به یادماندنی مردم اشکذر در زمینه برگزاری نماز است و امیدواریم با همکاری این خیر، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان اشکذر هم تأسیس شود.

فرماندار اشکذر به همه مهمانان این اجلاس از جمله خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، و مسئولان از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، رئیس ستاد اقامه نماز استان، رئیس دادگستری، نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس و سایر مدیران و مسئولان دستگاه های استانی و شهرستان تقدیر کرد.

ردایی، محور این اجلاس را«خانواده نمازخوان»بیان کرد و گفت: به میمنت برگزاری این اجلاس در شهرستان اشکذر، نقشه فرهنگی شهرستان اشکذر با محوریت نماز و خانواده ترسیم می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، پیوند نسل نوجوان و جوان با خانواده و مسجد تراز اسلام ناب محمدی روز به روز بیشتر شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha