شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
رضوی مهر

حوزه / رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با اشاره به دعای روز سوم ماه مبارک رمضان، گفت: مهم‌ترین خواسته فرد مومن و روزه دار در دعای روز سوم ماه مبارک این است که از خداوند بخواهیم تا ما را هوشیار و بیدار کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به دعای روز سوم ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته فرد مومن و روزه دار در دعای روز سوم ماه مبارک این است که از خداوند بخواهیم تا ما را هوشیار و بیدار کند.

وی با بیان اینکه همه رزق و روزی‌ها مادی نیست، گفت: کسب مقام معنوی، تعقل، اندیشیدن و فعال کردن منظومه فکری انسان از الطاف الهی است که لازم است به عنوان روزی از خداوند طلب کنیم.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با تاکید بر اینکه گناه، بین انسان با معبود خود فاصله ایجاد می‌کند، یادآور شد: تمام تلاش ما در زندگی بر این اساس لازم است باشد که از گناه فاصله بگیریم.

وقتی میان نفس و هوس جنگ می‌شود
شیطان دوباره دست به نیرنگ می‌شود

نقشه کشیده است، مرا دشمنت کند
با لشگر گناه هماهنگ می‌شود

دارد حنای توبه و شرمی که داشتم
پیشت عزیز فاطمه بی‌رنگ می‌شود

با هر گناه فاصله می‌گیرم از شما
کم کم وجب وجب، دو سه فرسنگ می‌شود

اشکم چه شد!؟ به جان تو باور نداشتم
روزی دلم ز فرط حسد سنگ می‌شود

آقا ببخش، بس که سرم گرم زندگیست
کمتر دلم برای شما تنگ می شود

وی با بیان اینکه در ادامه دعای روز سوم ماه مبارک به اهمیت عقل و هدایت تاکید شده است، مطرح کرد: نجات انسان در این دنیا، تنها با عقل و خرد ورزی ممکن خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به اینکه عقل، سیاسی کاری نیست، اظهار داشت: زمانی که از حضرت امیر(ع) پرسیدند معاویه با عقل خود آن اتفاقات را رقم زد، حضرت فرمودند، این کار عقل نبود، چرا که عقل آن است که که به وسیله آن خداوند را پرستش کنیم و کار معاویه نیرنگ و نمایش عقل بود نه خود عقل.

وی تصریح کرد: گاهی برخی از افراد برای انجام کار خلاف، نقشه‌های بسیاری طراحی می‌کنند، اما لازم است که بدانیم این کار، عقل محور نیست، بلکه شیطنت است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در این روز از خدا می‌خواهیم که ما را از غفلت خارج کند، گفت: در ماه مبارک رمضان درهای رحمت الهی باز است و لذا در هر جایی که به نوعی جلسه تذکر و قرآن برگزار باشد، اگر دل ما نیز با آنجا همراه باشد، خیر آنجا به ما خواهد رسید.

وی ادامه داد: لازم است که سعی کنیم تا در امور خیر فعال باشیم و این بهترین دعا برای استجابت در ماه مبارک است که از خداوند بخواهیم تا در هر خیری که نازل می‌شود ما را نیز در آن بهره‌ مند کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha