چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، بزرگ‌ترین موهبت انسان در ماه رمضان را توفیق "دعا" و "عبادت" دانست و گفت: دعا موضوع بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها بوده که نباید از آن غافل شویم، تا جایی که خدای سبحان در قرآن به پیامبرش فرمود؛ « قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ» یعنی «بگو اگر دعای شما نباشد پروردگارم هیچ اعتنایی به شما نمی‏‌کند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در سومین جلسه گفتگو با خبرنگار حوزه که پیرامون «اهمیت دعا در ماه مبارک رمضان» است، اظهارداشت: ماه رمضان فرصت اتصال و ارتباط با خالق سبحان است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، برای انسان یک فرصت بندگی و بازگشت به خود و حقیقت انسانی است، گفت: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان اگر ما را مکلف کرده به روزه‌داری، در واقع تشنگی و گرسنگی را باالصاله از ما نخواسته، بلکه از ما خواسته که آن تشنگی و گرسنگی را وسیله و ابزاری برای رسیدن به یک پیروزی بزرگ و هدف بسیار مهم‌تر که آن بندگی خالصانه است، قرار دهیم.

این استاد حوزه علمیه، بیان کرد: خداوند متعال می‌خواهد در این ماه توفیق بندگی به ما عنایت کند، تا مؤمنین فرصتی برای بازگشت به خود و رجعت انسان به انسانیتش پیدا کنند؛ ازاین‌رو بزرگ‌ترین موهبت انسان در ماه رمضان، توفیق دعا و عبادت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، اظهارداشت: انسان در این ماه فرصت آشتی با خالق و رجعتی دوباره پیدا می‌کند برای اینکه تهدیدهای زندگی خود را تبدیل به فرصت کند و هرکه از این فرصت استثنایی غافل شود، ضرر کرده و باخته است.

وی، تصریح کرد: دعا موضوع بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها بوده که نباید از آن غافل شویم، تا جایی که خدای سبحان در قرآن به پیامبرش فرمود؛ « قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ» یعنی «بگو اگر دعای شما نباشد پروردگارم هیچ اعتنایی به شما نمی‏‌کند».

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه دعا و بهار دعاست، اضافه کرد: در واقع خداوند سبحان می‌خواهد بفرماید پیکان اصلی سرمایه شما و شاهراه اصلی وصول شما به حق‌تعالی «دعا»ست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، در پایان به روایتی از حضرت امیر(ع) مبنی بر «أحَبُّ الأعمالِ إلی اللّه ِعزّ و جلّ فی الأرضِ الدُّعاءُ» یعنی «محبوب‌ترین کارها نزد خداوند عزّ و جلّ در زمین، دعا کردن است» اشاره کرد و اظهارداشت: رمضانی که با دعای هنگام مشاهده حلول ماه شروع و با دعای در قنوت نماز عید فطر تمام می‌شود را باید جدی گرفت و چه خوب است با اهمیت این دعاها در ماه رمضان، بیش از پیش آشنا شویم.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "سلسله مباحث گنچ رمضان" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha