شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
دوره  تخصصی تمهیدیه درس خارج اصفهان

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: در جنگ تحمیلی، ارتشی ها همان طور که امام (ره) پیش بینی کرده بود، برای حفظ کشور جانفشانی کردند و نشان دادند سربازان جان بر کف امام زمان (عج) هستند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش که در مقابل گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، به تاریخچه نامگذاری این روز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۸ برخی نادان ها در فکر انحلال ارتش بودند که امام خمینی (ره) با مقابله در برابر این فکر نادرست، ارتش جمهوری اسلامی ایران را سربازان امام زمان(عج) خواند و ۲۹ فروردین را روز اترش نام نهادند .

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اظهار کرد: در جنگ تحمیلی هم، ارتشی ها همان طور که امام (ره) پیش بینی کرده بود، برای حفظ کشور جانفشانی کردند و نشان دادند سربازان جان بر کف امام زمان (عج) هستند .

وی در ادامه به حضور ارتش در صحنه های مختلف بعد از جنگ تحمیلی در کنار سپاه پاسداران و بسیج پرداخت و گفت: در دوران دفاع مقدش دشمنان تلاش کردند کشوری به ما سلاح نفروشد، ولی به مدد نیروهای مسلح اکنون در جایگاهی قرار داریم که دشمن سعی می‌کند ما به کشوری سلاح نفروشیم و این سربلندی با تلاش و همت ارتش، سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی برای جمهوری اسلامی به ارمغان آمده است.

امام جمعه اصفهان برای تبیین جایگاه و اهمیت ارتش به روایتی از امیرمومنان اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) به مالک اشتر فرمودند «حکومت؛ گروه‌های مختلفی نیاز دارد، اصناف و کارگزاران حکومت می‌خواهد، اما بدان مالک که جنود ارتش در هر حکومتی به ویژه حکومت اسلامی حصون رعیت یعنی پناهگاه مردم است.»

وی در پایان تاکید کرد: عزت کنونی جمهوری اسلامی و سربلندی در جنگ تحمیلی به دلیل وجود ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی است که جنود اسلام هستند و عزت را برای اسلام در همه عرصه ها به ارمغان آورده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha