شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
جامعه المصطفی

حوزه/ جامعةالمصطفی العالمیه با صدور بیانیه‌ای جنایت اهانت به قرآن کریم توسط افراط گرایان در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعةالمصطفی العالمیه به‌عنوان بزرگترین دانشگاه بین‌المللی علوم اسلامی و انسانی ایران و جهان اسلام با صدور بیانیه‌ای جنایت قرآن‌سوزی افراط‌گرایان در سوئد را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ إِنَّهُ‌ لَکِتَابٌ‌عَزِیزٌ لاَیَأْتِیهِ‌ الْبَاطِلُ‌ مِنْ‌ بَیْنِ‌ یَدَیْهِ‌ وَ لاَمِنْ‌ خَلْفِهِ‌ تَنْزِیلٌ‌ مِنْ‌ حَکِیمٍ‌ حَمِیدٍ»

این کتاب به حقیقت شکست‌ناپذیر است و هرگز حوادث گذشته و امروز و آینده عالم نمی‌تواند راه ورود باطل را در آن باز کند، زیرا از جانب خدای حکیم و ستوده نازل شده است». (فصلت: ۴۱ و ۴۲)

بار دیگر دستان ابلیس از آستین بیرون آمد و هتک حرمتی چندباره علیه کلام‌الله مجید و آخرین کتاب آسمانی مرتکب شد.

متاسفانه در کشورهایی که نقد برخی حوادث تاریخی جرم تلقی می‌شود به چنین افراط‌گرایانی اجازه داده می‌شود که به مقدسات ادیان الهی و بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان این گونه جسارت شود. این اقدام دین‌ستیزانه و ضد فرهنگی و ضد عقلی با هر منطقی محکوم است.

جامعةالمصطفی، ضمن اعلام انزجار از چنین اعمال زشتی که سیاه رویی مدعیان حقوق انسانی را بیش از پیش نمایان می‌سازد، از مجامع بین‌المللی و اسلامی می‌خواهد با اتخاذ راهکارهایی مؤثر، از تکرار اهانت به مقدسات و حقوق پیروان ادیان و اهانت به دین مبین اسلام و کتاب الهی پیروان آخرین دین الهی جلوگیری به عمل آورند و اعلام می‌دارد که پیامد این‌گونه رفتارها برعهده عاملان و حامیان آن خواهد بود.

والسلام علی من‌اتبع‌الهدی

جامعةالمصطفی‌العالمیه

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha