دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ دیدار رمضانی امام جمعه خوی با دانش آموزان

حوزه/ حکمرانی امیرالمومنین (ع) بر محور عدالت الهی بوده و باید در امور شخصی،زندگی فردی، امور اجتماعی و شیوه حکمرانی الگوی مسئولین باشد و ما  اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم که اصول و قواعد حکومت را از منظر اسلام علوی دریابیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام قاسمخانی امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوا سبب نورانیت، سلامت قلب و رهایی آن از ظلمات و قساوت است.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی(ع)، بیان کرد: حکمرانی امیرالمومین (ع) بر محور عدالت الهی بوده و باید در امور شخصی،زندگی فردی، امور اجتماعی و شیوه حکمرانی الگوی مسئولین باشد و ما اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم که اصول و قواعد حکومت را از منظر اسلام علوی دریابیم.

امام جمعه خوی ادامه داد: در تمام دوران حکومت علی(علیه السلام) یک مورد هم به چشم نمی‌خورد که امیرالمومنین(علیه السلام) تخلف یک مقام یا وابسته حکومتی را به‌دلیل ارتباطش با حاکمیت نادیده بگیرد یا کوچک بشمارد.

حجت الاسلام قاسمخانی با اشاره به حدیث «وَ اِنَّ اَفضَلَ قُرَّة عَینِ الوُلاة استِقامَةُ العَدلِ فِی البِلادِ وَ ظُهورُ مَوَدّةِ الرَّعیَّهِ» تصریح کرد: از منظر حضرت امیرالمومنین(ع) برترین مقصود و مهمترین هدف حاکمیت باید، برپایی عدالت در میان مردم ،شکوفایی محبت و یکدلی میان آنان باشد.

وی ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه بر سبزپوشان حریم انقلاب و ولایت گفت: سپاه پاسداران در طول چهل سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و بسان شجره ی طیبه ای در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است.

خطیب جمعه خوی بیان کرد: سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی در همه جا و همیشه بوده و خنثی کننده توطئه‏ های دشمنان است به همین دلیل سپاه هراس جزو راهبردهای کلان و مستمر آمریکا در طول چهاردهه گذشته است.

وی ادامه داد: امروزه علاوه بر آرامش بخشی سپاه در عرصه امنیت داخلی و خارجی، چشم امید مردم ایران در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و شیوع بیماری و ... به حضور سریع و منسجم و فراگیر سپاه و بسیج مستضعفین در تمام نقاط از میهن اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمخانی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس خاطر نشان کرد: شرایط منطقه و به‌ویژه فلسطین و التهابات و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه درحال وقوع است، بر مظلومیت مردم سلحشور و مقاوم فلسطین افزوده است، لذا شایسته است برای برگزاری یک روز قدس متفاوت پس از دو سال وقفه، از هم‌اکنون خود و دیگران را آماده کنیم.

وی تاکید کرد: توطئه عادی‌سازی روابط توسط برخی کشورهای عربی و حتی ترکیه، باعث خشم و انزجار مردمی شده که بیش از ۷۰سال است با اشغالگران صهیونیست و اربابان آمریکایی و اروپایی و همراهان مرتجع عربی ‌شان در حال مبارزه و مقابله هستند و اکنون بیش از هر زمان به این حمایت سراسری نیاز دارند و نباید بگذاریم جوانان دلاور فلسطین و مقاومت فلسطین احساس تنهایی و غربت کند.

امام جمعه خوی در پایان به حضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha