سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
ابراهیم سلیمانی مدیر انجمن عکاسان قم

حوزه/ یکصد و سومین قرار نقد عکس انجمن عکاسان استان قم، با عنوان «حضور لحظه‌ها؛ حضور خلاق» با موضوع «نقد و بررسی دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم» با حضور جمعی از عکاسان این استان در نگارخانه فرهنگ شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم، در ابتدای این نشست، تعدادی از آثار عکاسانی که به مرحله داوری رسیده بودند و در این مرحله توسط داوران حذف شده بودند، به نمایش درآمد.ابراهیم سلیمانی دبیر این دوسالانه، به همراه مهدی توکلیان به نمایندگی از شورای سیاستگذاری و محمدمهدی بهمنی و مونا نیکوگفتار به نمایندگی از هیات انتخاب دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم، پاسخگوی پرسش‌های حاضران بودند.

از انتقادها و دیدگاه‌های تخصصی و کارشناسی استقبال می‌کنیم

دبیر دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم در این نشست تاکید کرد: عکس های حذف شده بر اساس نظر داوران گرامی بوده و در حذف و یا پذیرش عکس ها هیچ جبری وجود نداشته است.

سلیمانی تصریح کرد: امکان دارد که یک عکس در چند جشنواره جایزه بگیرد و همان عکس در جشنواره دیگری حذف شود.

وی یکی از اهداف برگزاری دوسالانه‌ها را انعکاس بخشی از فعالیت های ۲ سال اخیر آن حوزه برشمرد و افزود: مشارکت همه عکاسان به ویژه عکاسان باتجربه در انعکاس بهتر این فعالیت ها موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به طور دقیق به متن فراخوان در انتخاب عکس ها توجه نشد؟ گفت: طبعا این دوسالانه یک جشنواره بین المللی نیست، از این رو خیلی اِغماض شد تا این دوسالانه اتفاق بیفتد.

سلیمانی با تاکید بر لزوم مطالعه و آموزش اظهار داشت: تاکنون توسط انجمن عکاسان استان قم، جلسه های نقد و بررسی و نیز کارگاه های آموزشی گوناگونی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این دوسالانه تلاش بسیاری صورت گرفت، افزود: انتخاب داوران بر اساس نظر دست اندرکاران دوسالانه انجام و پیشنهاد شد تا ترکیب داوران از استان قم و خارج از استان باشد.

وی همچنین درباره تغییر یکی از داوران این دوسالانه گفت: آقای کریم متقی از تبریز (استان آذربایجان شرقی) یکی از داوران معرفی شده در این دوسالانه بودند که به علت مبتلا شدن به ویروس کرونا، هنگام داوری آثار نتوانستند حضور داشته باشند و امکان داوری ایشان از طریق مجازی نیز میسر نبود، از این رو با توجه به شرایط زمانی، تصمیم گرفته شد که از حضور آقای سید عباس میرهاشمی از تهران بهره ببریم.

رئیس انجمن عکاسان استان قم تصریح کرد: مدعی نیستیم که کار ما بدون عیب و نقص بوده است، اما همه تلاش و توان خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این دوسالانه به نحو احسن انجام دادیم.

وی بیان کرد: از بیان ایرادها، انتقادها، پیشنهادها، نظرها و دیدگاه های تخصصی و کارشناسی درباره این دوسالانه استقبال می کنیم؛ چون طرح این مباحث موجب می شود تا دوره های آتی این دوسالانه با اشکالات کم‌تری برگزار شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha