شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر/ دو روزبرگزاری کارگاه استانی مدیریت پژوهش درحوزه علمیه خواهران یزد

حوزه/ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد گفت: بخش عمده‌ای از جهاد تبیین به‌عهده نشر ارزش‌های دفاع مقدس است یعنی اگر آن ارزش‌ها به نفع مطلوب تبیین و روشنگری نشود از سوی دشمنان تحریف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، سرهنگ پاسدار منصور زارع مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، ظهر امروز در نشست مشترک حوزه علمیه خواهران استان و این بنیاد، حضور مدیران مدارس علمیه خواهران است را مایه برکت خواند و گفت: امیدواریم سربازان کوچک نظام برای شما و ملت باشیم.

وی، با یادآوری وظیفه بنیاد حفظ آثار در نشر ارزش های دفاع مقدس در کشور، بیان کرد: در حوزه نشر خیلی خیلی وظایف سنگینی به‌عهده داریم و مجموعه‌های حوزه علمیه به‌عنوان پشتیبان ولایت فقیه و نظام اسلامی هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، با یادآوری فرمان رهبر معظم انقلاب در مورد جهاد تبیین، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از آن به‌عهده نشر ارزش‌های دفاع مقدس است یعنی اگر آن ارزش‌ها به نفع مطلوب تبیین و روشنگری نشود از سوی دشمنان تحریف می شود.

زارع خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم واقعیت های دفاع مقدس و شهامت، ایثار، دلاوری و اعتقاداتی را که در دوره دفاع مقدس داشتیم به نحو مطلوب به گوش مخاطبین و نسل امروز برسانیم قطعاً دیگران هر طور می‌خواهند آن را بیان می‌کنند.

وی با اشاره به ساخت و موزه در حال تکمیل دفاع مقدس در یزد، اظهار کرد: موزه دفاع مقدس یکی از عناصر انتقال ارزش های دفاع مقدس به همه نسل هاست و ما مفتخریم که در مکانی قدم‌می زنیم که موزه دفاع مقدس استان و یادبود چهار هزار شهید والامقام استان در حال ساخت و ساز هست.

زارع با ابراز گلایه از بی توجهی چند سال اخیر نسبت به تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس، افزود: طی سه چهار سال دولت قبل با شرایط اقتصادی بدی مواجه بودیم و دیدگاه خوبی در دولت‌مردان در حوزه فرهنگ به‌ویژه حوزه ایثار و شهادت وجود نداشت و باعث تاخیر در روند پیشرفت محتوایی موزه شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، استفاده از فضای معنوی موزه دفاع مقدس را برای برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان خواستار شد و گفت: گروه های دانش آموزی که تا کنون برای برگزاری مراسم خود به اینجا آمده اند رضایت داشته اند.

وی ابراز کرد: معتقدیم همان طور که در حوزه دفاع مقدس همه قشرها از شغل آزاد، کارگر، کشاورز، معلم، کارمند، بسیجی، سپاهی و ارتشی همه در کنار هم قرار داشتند موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی هم متعلق به همه است و ما به خود اجازه نمی دهیم یک خط‌کش بگذاریم که افراد خاصی بیایند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، موزه دفاع مقدس در هر استان را مصادیقی از راهیان نور دانست و افزود: موزه دفاع مقدس فضای بسیار معنوی خوبی است و از مدارس علمیه خواهران دعوت می شود طلاب را برای بازدید بیاورند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha