یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
اطلاعیه

حوزه/ دبیرخانه کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی، انتشار برخی گزارش‌های یک سویه و ناقص برخی خبرگزاری‌ها از اولین جلسه کرسی آزاداندیشی نقد کتاب تاریخ اسلام را تایید نکرده و آن را اقدامی غیر علمی و در تضاد با هدف گسترش فضای طرح آزادانه دیدگاه‌ها می‌داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن اطلاعیه شماره دو کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه در خصوص کرسی "نقد کتاب تاریخ اسلام" به این شرح است:

بسمه تعالی
ضمن تشکر و قدردانی از همه فرهیختگانی که با حضور علمی و فعالانه خود بر غنای کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه می‌افزایند، با توجه به برخی اقدامات رسانه‌ای برخی خبرگزاری‌ها، کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه موارد زیر را به اطلاع عموم می‌رساند:


۱. همان‌گونه که این کمیته بارها اعلام کرده است؛ هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ارتقای مباحث علمی در حوزه‌های علمیه بوده و به همین دلیل بنا دارد مشروح مباحثات تخصصی ارائه شده در کرسی‌ها را در اختیار متخصصین همان رشته قرار دهد.


۲. بدین‌وسیله هر گونه سوء استفاده از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و یا بهره برداری خطی، سیاسی و یا جناحی را محکوم می‌نماید و انتظار دارد همه دلسوزان از هرگونه اقدامی که فضای سالم آزاداندیشی را آلوده ساخته و یا جنجال‌آفرینی کند، پرهیز نمایند.


۳. اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌های متعهد و انقلابی از محتوای کرسی‌های آزاداندیشی، در اغلب موارد آثار خوب و حرکت‌آفرینی دارد. به همین جهت از زحمات این عزیزان سپاس‌گزاری می‌کنیم. اما برخی اقدامات یک‌سویه یا ناقض حقوق یکی از اطراف حاضر در کرسی‌ها، می‌تواند فضای گفت‌وگوی آزاد و تخصصی را خراب کرده و افراد را از شرکت در این امر مهم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، بازدارد.


۴. دبیرخانه کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی انتشار برخی گزارش‌های یک سویه و ناقص برخی خبرگزاری‌ها از اولین جلسه کرسی آزاداندیشی نقد کتاب تاریخ اسلام را که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، برگزار شد، تایید نکرده و آن را اقدامی غیر علمی و در تضاد با هدف گسترش فضای طرح آزادانه دیدگاه‌ها می‌داند.
در پایان ضمن دعوت مجدد از اهل فن و متخصصان و صاحبان اندیشه برای حضور گرم و فعال در این کرسی‌ها، امیدواریم در گام‌های آتی این موضوع بیشتر مورد توجه و رعایت همگان قرار گیرد.

دبیرخانه کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha