شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حدیث

حوزه/ چهل حدیث امیر مومنان علیه السلام به زبان اسپانیولی درایام غدیر توسط مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آنچه می خوانید پاسخ های حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی که سال ها پس از انقلاب اسلامی به عنوان رایزن فرهنگی در آرژانتین فعالیت می کرد و از فعالان باسابقه حوزه علمیه در منطقه آمریکای لاتین است.

وی در مقطعی معاون بین الملل سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور بود و هم اکنون مدیر موسسه فرهنگی و هنری موسسه اندیشه شرق است.

چرا چهل حدیث مولا امیرمؤمنان علیه السلام رابه زبان اسپانیولی ترجمه و چاپ نمودید؟
الف.ضرورت ترویج مکتب جهانی اهل بیت علیهم السلام در سطح جهان
جامعه مسلمانان در آمریکای لاتین اعم از تازه مسلمانان و غیر آنان نیاز مبرمی به شناخت پیشوایان معصوم علیهم السلام و الگو پذیری از آن ها دارند. شکست و انحطاط روز افزون فرهنگ غربی و در نتیجه ناامیدی و سرخوردگی مردم مظلوم جهان از مکاتب بشری و مادی گرای غربی و شرقی، اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است.معرفی چنین شخصیت های درخشانی برای مردم جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان از اهمیت والایی برخوردار است.
مطالعه و بررسی عوامل رشد روز افزون اسلام گرایی در این جوامع نشان می دهد یکی از عوامل جذابیت اسلام برای غیر مسلمین وجود الگوهای والای انسان های تربیت شده در مکتب وحی است.شخصیت امیر مومنان علی علیه السلام یک شخصیت محبوب بین المللی و بین الادیانی است.
اندیشمندان دیگر ادیان و همه مذاهب اسلامی درباره این وجود نورانی کتاب ها و مقالات ارزشمندی را به رشته تحریر در آورده اند.
یکی از اندیشمندان مسیحی به نام جرق جرداق چندین جلد کتاب در باره مولای متقیان نوشته اند. تحت عنوان: الامام علی صوت العداله الانسانیه، امام علی علیه السلام صدای عدالت انسانی . در سرتاسر این اثر زیبا و وزین عشق و د نویسنده به مولا موج می زند. ایشان اذعان می کند که علی علیه السلام مربوط به عالم انسانی است و اختصاص به مسلمانان ندارد. ای کاش نسل جوان ما به ویژه با این آثار بی نظیر مأنوس می شدند تا بیش از پیش قدرشناس مکتب ناب و اصیل اسلام و مکتب اهلبیت علیهم السلام باشند.
به لطف خدا در این مجموعه حدیثی از بین سخنان گهربار اولین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت علی علیه السلام، چهل حدیث انتخاب شده و توسط اینجانب به زبان اسپانیولی ترجمه شده است. ویراستاری این اثر گرانسنگ را جناب آقای شیخ مصطفی السالوادوری انجام داده است.
ب- ذکر و یاد حضرت امام علی علیه السلام یکی از برترین عبادت ها و موجب برکت است .ذکر فضائل حضرت باعث طهارت روحی انسان و پاکی او از گناهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha