شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
زهرا فخرروحانی

حوزه/ زهرا فخرروحانی، در نشست مجازی خانواده همدل گفت: ما برای اصلاح سبک زندگی خود ابتدا باید شناخت کافی به دست بیاوریم و بعد به تحریک عاطفی، نیاز داریم و این باید در مجالس حسینی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست «خانواده همدل» به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با حضور زهرا فخرروحانی، استاد حوزه علمیه خواهران و کارشناس زنان و خانواده به صورت مجازی و در بستر اسکای روم برگزار شد.
در این نشست، زهرا فخر روحانی کارشناس زنان و خانواده گفت: ما در یک مسیر گزار از سنت به مدرنیته قرار گرفتیم و حضور فضای مجازی، تغییر سبک زندگی، اختلاف فرهنگی و ... سبک زندگی ما را تغییر داده است.

وی افزود: مسئله اینجاست که ما با وجود اینکه علاقه به اهل بیت (ع) داریم، اما در سبک زندگی، روش متفاوتی را انتخاب می کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران توضیح داد: ما برای اصلاح سبک زندگی خود ابتدا باید شناخت کافی به دست بیاوریم و بعد به تحریک عاطفی نیاز داریم و این باید در مجالس حسینی اتفاق بیفتد.

فخر روحانی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که باعث شده تا دین در زندگی ما وارد نشود و تبدیل به یک رفتار دینی نشود، نگاه سکولار و حداقلی به زندگی است.

وی در پایان تصریح کرد: این نگاه باعث شد که کوفیان زمانی که زندگی و رفاه خودشان را در خطر دیدند دست از حمایت امام حسین (ع) برداشتند.

در این نشست همچنین منابع کتابخوان ماه مرداد ۱۴۰۱ توسط ملیحه آقابابایی کتابدار کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha