یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
محمود علوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به این که نهاد حوزه علمیه نهال انقلاب را غرس کرد و موجب رشد و بقای آن نیز شد، گفت: آسیب شناسی و نیازسنجی انقلاب نیز باید توسط نهاد حوزه صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، در نطق پیش از دستور دومین روز دهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام جمهوری اسلامی نماد امامت بر مبنای گفتمان قرآن است.

وی با ذکر آیه « و إِذِ ابْتَلی إِبْراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً...» گفت بنابر این آیه امامت در بیان قرآن برای مردم است نه بر مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نماد امامت بر مبنای گفتمان قرآن است، نظامی برای مردم و در جهت حل مشکلات مردم و پیشرفت امور مردم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نهاد حوزه علمیه نهال انقلاب را غرس کرد و موجب رشد و بقای آن نیز شد، افزود: آسیب شناسی و نیازسنجی انقلاب نیز باید توسط نهاد حوزه صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی از جمله نیازهای نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین مجتهدانه حوزه های اجرایی و حکومتی دانست و افزود در عرصه قضاوت، فرهنگ، آموزش، مدیریت و سایر حوزه ها نیازمند این اقدام هستیم، اگر چه فعالیتهای خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری سپس ضمن تشکر از خدمات شایسته رئیس جمهور به ویژه در عرصه استفاده از نخبگان کشور برای تهیه سند تحول کشور، اظهار امیدواری کرد که این سند در مقام عمل هم محقق شود و به حل مشکلات کشور کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی در خاتمه از حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه به دلیل حاکم کردن رویکرد حرفه ای در قوه قضائیه تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha