پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 1043728
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
المصطفی

حوزه/ آیین آغاز سال تحصیلی جدید نمایندگی المصطفی در خراسان با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از طلاب ملیت‌های مختلف در سالن اجتماعات نمایندگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، آیین آغاز سال تحصیلی جدید نمایندگی المصطفی در خراسان با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از طلاب ملیت‌های مختلف روز یکشنبه در سالن اجتماعات نمایندگی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام عباس جوانشیر معاون آموزشی جامعه المصطفی در خراسان، اظهار داشت: آموزش بدون توجه به امر اخلاق و روحیه پژوهشگری ممکن نیست و بر همین اساس، دوره‌های تخصصی روانشناسی تربیتی پیش از آغاز دوره تحصیل برای طلاب برگزار می‌شود تا شکوفا کننده استعدادهای طلاب جوان باشد.

معاون آموزشی المصطفی در خراسان افزود: شعبه خراسان در میان شعب المصطفی در سراسر کشور، حدود ۸ سال است که به‌ طور پیوسته رتبه نخست حوزه پژوهش را از آن خود کرده و ۱۲۰۰ محقق از ۳۰ ملیت در مدارس جامعه المصطفی خراسان تحصیل می‌کنند.

طلاب جامعة‌المصطفی، پرچمداران تحقق عملی جهاد تبیین در دنیا

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی(ص) العالمیة در خراسان، اظهار داشت: طلاب جامعه‌المصطفی به عنوان سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی و دانش‌آموختگان حوزه علمیه توانسته‌اند نقش بسیار مؤثری در تحقق عملی جهاد تبیین و آگاهی بخشی، رشد و هدایت مردم کشورهای خود ایفا کنند و در این عرصه پیشگام هستند.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین فرصت جمهوری اسلامی در سطح جهان امروز این دانش‌آموختگان هستند که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل از کشورهای مختلف داشته و ۶۰ هزار نفر هم در داخل و خارج از کشور از ۱۲۰ ملیت در حال تحصیل هستند.

طلاب جامعه‌المصطفی به واسطه همجواری با امام رضا(ع) مورد عنایت خداوند هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز خطاب به طلاب جامعه‌المصطفی العالمیة اظهار داشت: شما طلاب عزیز همجواری با امام رضا(ع) را هیچگاه یک امر عادی ندانید، چرا که این لطف و عنایت خاص خداوند به شماست که موجب حضور شما از نقاط مختلف در این شهر شده است تا مجاور امام رضا(ع) شوید.

وی افزود: شما طلاب برای ما از دو جهت بسیار محترم و قابل تکریم هستید، زیرا شما هم سربازان ولی‌عصر(عج) هستید و هم مهمان امام رضا(ع) می‌باشید، بنابراین همواره قدر این نعمت بزرگ را بدانید که از گوشه و کنار دنیا امروز شما مجاور امام رضا(ع) حضور دارید و لذا نباید این مهم را یک امر عادی بدانید.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بسیاری از علما و بزرگان دینی ما آرزو داشتند که در ‌جوار امام رضا(ع) باشند و اگر فرصتی برایشان پیش می‌آمد تا حد توان خود، در جوار حضرت باشند، این فرصت را از دست نمی‌دادند، به گونه‌ای که بسیاری از مراجع و بزرگان در طی سال چندین ماه را در مشهد و در جوار امام مهربانی‌ها سپری می‌کردند.

وی تصریح کرد: همجواری با امام رئوف را هیچگاه یک امر عادی ندانید، چرا که این لطف و عنایت خاص خداوند به شماست که موجب حضور شما از نقاط مختلف در این شهر شده است. امیدوارم ما نیز قدردان این نعمت بزرگ باشیم و خداوند نیز این شایستگی را به ما عنایت کند که بتوانیم از تشعشعات نورانی این مضجع شریف بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: امام رضا(ع) امام مهربانی‌هاست، البته که همه معصومین دارای تمامی فضیلت‌ها هستند، اما در میان آن‌ها پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) به صفت مهربانی بیشتر شناخته شده‌اند.

در  این مراسم نیز از طلاب برگزیده کشورهای پاکستان، افغانستان و نیجریه تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha