چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون پژوهش مرکز تخصصی زینب کبری(س) تنکابن گفت: پایان‌نامه ها با موضوعات کاربردی و مطابق با نیازهای روز جامعه تدوین شود.

خانم ریحانه لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از برگزاری جلسه دفاع پایان‌نامه ۳ نفر از طلاب خبر داد و اظهار کرد: تشویق طلاب خواهر برای نگارش پایان‌نامه با موضوعات کاربردی و مطابق با نیازهای امروز در رشته فقه و اصول جزو اولویت‎ ‌های ضروری جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پایان‌نامه مستندات فقهی قیام امام حسین(علیه السلام)، از خانم باقرپور مقدم به راهنمایی حجت‌الاسلام احمد محمودتبار و داوری حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی که موفق به کسب نمره عالی شد.

معاون پژوهش مرکز تخصصی زینب کبری(س) تنکابن در تشریح پایان‌نامه گفت: در راستای تحلیل اسناد قیام امام حسین(علیه السلام) بر اساس روش کتابخانه‌ای، توصیف و تحلیل کتب فقهی و تاریخی، بر این باور است که می‌توان، ادله‌ی بر حق بودن قیام امام را با تکیه بر منابع امامیه و مآخذ اهل‌سنت، با هدف اثبات شرعی و عقلی بودن این قیام مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: همچنین دو پایان‌نامه با عناوین حقوق کودک از منظر فقه و حقوق موضوعه از خانم مرتمی و بررسی حکم غنا و موارد استثنای آن در فقه امامیه از خانم کرد نائیج به راهنمایی حجت‎الاسلام شاهدی و داوری حجت الاسلام سید علی هاشمی موفق به کسب نمره عالی شدند.

لطیفی تاکید کرد: تدوین پایان‌نامه در پایان دوره تحصیلی، نشان دهنده تلاش و کوششی است که طلبه در طی دوران تحصیل خود داشته است و ملاک خوبی برای ارزیابی توانمندی‌های علمی او خواهد بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha