شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
قریشی

حوزه / امام جمعه ارومیه گفت: امروز اندیشمندان غربی اعتراف دارند که ایران هیمنه آمریکا را در هم شکسته و نمونه بارز آن را در سوریه مشاهده کردیم که سیاست‌های جمهوری اسلامی، غرب، داعش و آمریکا را در عراق به بن بست رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در مراسم طلیعه حضور که در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: طلبه به عنوان مبلغ دین و سرباز امام عصر(عج) است و مسئولیتی با ارزش‌تر و با اهمیت‌تر از آن وجود ندارد، بنابراین به همین دلیل امر تبلیغ را خداوند متعال بر عهده انبیا و ائمه گذاشته و لذا امروز مهم‌ترین وظیفه ما تبلیغ معارف الهی و هدایت امت است.

وی با اشاره به اینکه بعد از انبیاء، تبلیغ دین بر عهده علمای اسلام است و براساس روایت رسول اکرم(ص)، جایگاه علمای دین اسلام بالاتر از انبیای بنی اسرائیل می‌باشد، گفت: بالاترین مسئولیت این است که شما طلاب توفیق پیدا کردید تا در خیمه گاه امام زمان(عج) جهت یادگیری معارف دین و تبلیغ به مردم حضور پیدا کنید.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در روایت بیان شده اگر فردی انسانی را نجات دهد، گویا همه بشریت را نجات داده است، بنابراین دشمن برای اینکه اسلام را یک دین خشن معرفی کند به دروغ متوسل می‌شود، در حالی که در هیچ دینی به اندازه اسلام به انسان اهمیت و ارزش داده نشده است.

وی تاکید کرد: اگر به رسالت طلبگی خود عمل کرده و رضایت امام زمان(عج) را به دست بیاوریم، روز قیامت کارمان آسان خواهد شد، البته در مسیر عمل به خواسته‌های امام زمان(عج) باید شبانه روز تلاش کنیم و این یک مسئله عقلانی است که سرباز باید به صورت کامل در جهت اطاعت از فرمانده خود تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در روایات بیان شده اگر انسانی معارفی را به دیگران انتقال دهد، هر آنچه آن‌ها عمل کنند، در پرونده انتقال دهنده معارف نیز نوشته می‌شود که در عصر خودمان نمونه بارز آن حضرت امام(ره) هستند، که سردار سلیمانی‌ها، مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها را تربیت کرد و لذا اگر درست دین را تبلیغ کنیم و هر کس بدان عامل باشد، هر آنچه ثواب به دست بیاورند در پرونده ما هم نوشته خواهد شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی در زمانی که به پیروزی رسید در دنیا دو قدرت جهانی آمریکا و شوروی وجود داشت، اما حضرت امام(ره) هر دو قدرت را نفی و قطب و محور سومی به نام جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی برنامه‌های این ابر قدرت‌ها را به چالش کشید و طولی نکشید که شوروی از بین رفت و انقلاب به مسیر خود ادامه داد و تمام منافع و سیاست‌های آمریکا نیز با خطر مواجه ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تأکید کرد: امروز اندیشمندان غربی اعتراف دارند که ایران هیمنه آمریکا را در هم شکسته و نمونه بارز آن را در سوریه مشاهده کردیم که سیاست‌های جمهوری اسلامی، غرب، داعش و آمریکا را در عراق به بن بست رساند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بُعد نظامی و فیزیکی به جایی رسیده که دشمنان نمی‌توانند ایران را تهدید نظامی کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب از سال‌ها قبل جهاد تبیین را برای مقابله با تهدیدات نرم بیان کردند، چرا که دشمن در جبهه نرم به درگیری با ایران روی آورده و لذا در این زمینه باید خودمان را آماده کنیم و یک بخش آن نیز وظیفه طلاب است.

در ادامه این جلسه نیز حجت الاسلام کریم حسینخانی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به بررسی مسائل اخیر در کشور پرداخت و اظهار داشت: آگاهی از مسائل سیاسی و اجتماعی روز دنیا، کشور و داشتن بصیرت لازمه طلبگی است.

وی یکی از مسائل اساسی و مهم را اهمیت دادن به بحث کرسی‌های آزاد اندیشی و پاسخگویی به سؤالات دانست و یادآور شد: حوزه علمیه باید نسبت به این مسأله نگاه جدی داشته و پیگیر پاسخگویی به مسائل روز باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: دشمن شبهات را برای مشوش کردن اذهان مردم طرح می‌کند و از آن برای ایجاد ناآرامی و ناامنی استفاده می‌کند، بنابراین طلابی که مبانی قوی در حوزه‌های سیاسی و اعتقادی دارند باید به شبهات موجود در جامعه پاسخ دهند و اهداف دشمنان را به درستی تبیین کنند.

وی با اشاره به سیره رسول اکرم(ص) در رابطه با پاسخگویی به سؤالات و برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: افراد شبهات ذهنی خود را نزد علما طرح کنند و به آنها پاسخ داده شود و کسی که مبنای او عقلانیت و فطرت بشری است نباید از شفافیت بترسد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha