دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حاجی آباد

حوزه / امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: جنگ نرم خیلی خطرناک‌تر از جنگ سخت است، زیرا در جنگ سخت، مکان و  ابزار و هدف دشمن قابل شناسایی است، اما در جنگ نرم، دشمن از طریق دوستی و خیرخواهی بر روی افکار و اندیشه بویژه جوان و نوجوان اثر می‌گذارد تا از درون و آرام آرام عقاید او را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عبادی و سیاسی، اظهار داشت: اضطراب و سلب آرامش، از دست رفتن آبروی مسلمان، عذاب علاقمندان به شایعه سازی، مستحق لعن خدا شدن، از آثار مخرب شایعه سازی از منظر قرآن کریم است.

وی افزود: جنگ نرم خیلی خطرناک‌تر از جنگ سخت است، زیرا در جنگ سخت، مکان و ابزار و هدف دشمن قابل شناسایی است، اما در جنگ نرم، دشمن از طریق دوستی و خیر خواهی نفوذ می‌کند و با شیوه‌های گوناگون و پیچیده، بر روی افکار و اندیشه بویژه جوان و نوجوان اثر می‌گذارد تا از درون و آرام آرام عقاید او را تغییر دهد.

امام جمعه حاجی آباد، با تأکید بر اینکه باید دشمن و شیوه‌های دشمنی او را شناخت، گفت: باید با بصیرت مراقب دشمنان باشیم که با قدرت تبلیغاتی دشمن، شیوه‌های تبلیغی که با جنجال، وارونه نمایی، تحریف یا دروغ با هیاهو سعی دارد تاثیر بگذارد و موفقیت‌ها را کوچک و کتمان می‌کنند و ضعف‌ها را برجسته و تلاش مردم را نسبت به نظام و مسئولین بدبین کنند.

حجت الاسلام شریفی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب در عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار می‌خواهد.

وی یادآور شد: نخبگان، دلسوزان، بچه‌های انقلابی، کسانی که قلبشان برای این نظام و انقلاب و آرمان‌های شهدا و پیشرفت و ترقی این مملکت می‌تپد، باید بصیرت افزایی کنند و جهاد تبیین را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه همدیگر را به جبر و استقامت و پایداری توصیه کنید، گفت: هم خودتان حقیقت را تشخیص دهید، هم فضا را روشن کنید، دشمن دنبال این است که فضا مبهم و فتنه گون باشد، و می‌خواهد مردم فکر نکنند، تعقل نکنند، بنابراین نخبگان جامعه باید نقشه دشمن را خنثی کنند و مستمر جامعه را روشن و راه را نشان دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha