جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان تریبون نماز جمعه را، تریبون مطالبه گری عنوان کرد و گفت: هیچ مکانی نمی‌تواند همانند تریبون نماز جمعه، مطالبات واقعی مردم را مطرح، پیگیری و محقق کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امروز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه تویسرکان، با بیان اینکه باید از مردم بابت احترام به مجموعه روحانیت و ائمه جمعه تقدیر کرد، اظهار داشت: عمیق شدن پیوند بین مردم و روحانیت، خنثی کننده نقشه‌های دشمن است.

وی با اشاره به اینکه جا به جایی ائمه جمعه یکی از برنامه‌های شورای سیاست گذاری در سراسر کشور است، گفت: یکی از اقدامات انجام شده توسط حجت الاسلام موحدی در شهرستان تویسرکان، پروژه مدرسه علمیه می‌باشد که با کار مردمی و خیرین پیشرفته خوبی داشته است.

امام جمعه همدان با تقدیر از اقدامات حجت الاسلام موحدی در دوره فعالیت در تویسرکان، یادآور شد: حجت الاسلام موحدی در عرصه‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، گره‌گشایی از مشکلات مردم و اینکه تریبون نماز جمعه را به محلی برای بیان مطالبات مردمی تبدیل کرده باشد، اقدامات خوبی را در شهرستان اجرایی کرده بود.

وی با معرفی حجت الاسلام حسینی مجد، به عنوان امام جمعه جدید تویسرکان، مطرح کرد: حجت الاسلام حسینی‌مجد ارتباط خوبی با مردم داشته و دارند و این مردمی بودن باعث شده است تا وحدت خوبی در اسدآباد حاکم شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با بیان اینکه امروز مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند، خاطر نشان کرد: زمان آن است که همه مسئولان در کنار هم، فارغ از اختلاف سلیقه، برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی تریبون نماز جمعه را، تریبون مطالبه گری عنوان کرد و گفت: هیچ مکانی نمی‌تواند همانند تریبون نماز جمعه، مطالبات واقعی مردم را مطرح، پیگیری و محقق کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اغتشاش نه تنها مسائل را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات اقتصادی را نیز بیشتر می‌کند، اظهار داشت: مطالبه‌گری باید در جایی مطرح شود که هدفمند باشد و نتیجه دهد.

وی با تأکید بر اینکه پرچم مطالبه‌گری در دست ائمه جمعه است، یادآور شد: ائمه جمعه نه تنها در فضای عمومی و رسانه‌ای که در فضای خصوصی نیز پیگیر مشکلات مردم و رفع دغدغه‌های جامعه از مسئولان هستند.

امام جمعه همدان اصلی ترین وظیفه نماز جمعه و ائمه جمعه را، توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه قرار گاه فرهنگی هر منطقه است و مدیریت فرهنگی هر منطقه بر عهده ائمه جمعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های متولی بحث فرهنگ، لازم است تا با ائمه جمعه هماهنگ باشند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دفاتر ائمه جمعه بودجه دولتی و فرهنگی ندارند و خود ائمه جمعه نیز حقوق دولتی دریافت نمی‌کنند، بنابراین در این میدان با دست خالی وارد عرصه می‌شوند، که لازم است دیگر نهادها در این حوزه ورود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه امروز دشمن با تمام توان برای بر هم زدن امنیت و آرامش کشور برنامه‌ریزی کرده است، گفت: درست است که با مشکلاتی در عرصه اقتصادی و معیشتی روبرو هستیم، اما برای حل این مشکلات خودمان باید تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر دشمن به دنبال حل مشکل بود، داروهای بیماران را تحریم نمی‌کرد، اظهار داشت: دشمنی که به اسم ایرانی، جوان ما را تشویق به آشوب می‌کند، همان کسانی هستند که برای اعمال تحریم بیشتر با دشمنان مذاکره می‌کنند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: مگر می‌شود کسی غیرت ایرانی داشته باشد و به دنبال ایجاد مشکل برای ایرانیان باشد، یا حتی تلاش کند که فوتبال ایران را از جام جهانی محروم کنند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات، انتظار به حق مردم و جوانان است، گفت: امروز اگر با مشکلاتی روبرو هستیم، باید خودمان آن را حل کنیم و لذا لازم است تا مسئولان توجه بیشتری به معیشت مردم داشته باشند و برای آن تلاش کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha