جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
عبادی زاده

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، گفت: دشمن از ایران قوی ترس دارد و ما باید در این مسیر کارآمدی تلاش کنیم و نواقص کار را با همین جوانان و نوجوانان که با احساسات آنها بازی شده است خلأ ها را پر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز پنجشنبه پنجم آبان ۱۴۰۱ در تجمع طلاب و روحانیون شیعه و اهل سنت بندرعباس در حمایت از ولایت و ایران قوی ضمن محکومیت اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) فارس با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون در برخورد با اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: کلیدواژه رهبر فرزانه انقلاب که بارها بیان نموده اند روایتگری و فراتر از آن جهاد تبیین است.

وی افزود: مسئله هدایتگری و روایتگری در حوزه و قلمرو جهاد تعریف می شود که نیازمند حرکت مجاهدانه است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه جهاد یک امر روشن است، ادامه داد: سازو کارهای جهاد در بردارنده سختی ها در کنار کمبود ها شکل می گیرد و در حوزه فرهنگی نیز باید جهاد گونه عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: امروز جامعه ما نیازمند یک جهاد عالمانه و آگاهانه برای غلبه بر مشکلات در بخش های مختلف است که توسط دشمن طراحی و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد عملیات روانی را عملیات میدانی تبدیل کند، تصریح کرد: دشمن با در تلاش است اول یک عملیات روانی را در جامعه ایجاد کند و این عملیات را به کف میدان سوق دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: طبیعی است که ما نیازمند گلوگاه اصلی عملیات دشمن را تسخیر کنیم و آن گلوگاه اصلی عملیات روانی است.

عبادی زاده در ادامه با طرح این سؤال که در مقابل عملیات روانی چه کاری باید انجام داد؟، تأکید کرد: در مقابله با عملیات روانی اولین کار، شناخت مخاطبین ما در این جهاد برای روشنگری است.

وی افزود: مخاطب واقعی، جوانان هستند که تکیه اصلی و نقطه ثقل دشمن بروی آنها هدف گذاری شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان اضافه کرد: جهادگران این مبارزه اقشار فرهیخته و مرجع مانند روحانیت، حوزه های علمیه، دانشگاهیان، چهره های فرهنگی و رسانه ها هستند که جز ارکان مجاهدین جهاد تبیین هستند.

عبادی زاده بیان کرد: محتوای که جهاد تبیین را مشخص می کند بیانیه گام دوم در حوزه های معنویت، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، اقتصادی و معیشت و روابط بین الملل را فهرست نموده برای ادامه مسیر حرکت ما است.

وی، علم، فرهنگ و اقتصاد را یه عنصر اصلی در جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: علم با دانشگاه عجین است و امروز دشمن درصدد ناآرامی و آشوب در دانشگاه است تا هدف اصلی که تولید علم است را باز دارد و دوم فرهنگ است که همه ارزش ها و آداب و رسوم را از بین ببرد و بی ارزش کند و سوم با اقتصاد و معیشت ناامیدی را در بین مردم گسترش دهد.

امام جمعه بندرعباس گفت: در این نقشه راه جهاد تبیین دشمن شناسی از مهمترین ارکان است بایستی دوست را از دشمن شناسایی کرد و دسیسه های دشمن و نقاط هدف گذاری آن را شناخت.

عبادی زاده ابراز کرد: القای ناکارآمدی نظام از دیگر هدف گذاری دشمن است اگر نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد بود نقش اثر گذار در تحولات منطقه و جهان نداشت و دشمن را در همه عرصه ها به چالش نمی کشید.

وی افزود: دشمن از ایران قوی ترس دارد و ما باید در این مسیر کارآمدی تلاش کنیم و نواقص کار را با همین جوانان و نوجوانان که با احساسات آنها بازی شده است خلأ ها را پر کنیم.

نماینده ولی فقیه هرمزگان خاطرنشان کرد: امید آفرینی در دل مردم با انتقال واقعیت ها امکان پذیر است.

عبادی زاده با توصیه به نقش زنان در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: امروز بانوان ما در معرفی نقش زن مسلمان به عنوان یک عنصر فعال، نقش آفرین و تراز انقلاب اسلامی و تمدن ساز را تبیین کنند.

وی با توصیه دیگر به روحانیون ادامه داد: روحانیت باید چمدان علم و دانش را برای دفاع از ارزش های اسلامی محکم ببندد و با فعالسازی مخاطبین از همه اقشار مختلف بویژه جوانان و نوجوانان رفاقت و دوستی با آنها را طرح ریزی کند و در این راه از کار تشکیلاتی غافل نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha