سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1050423
۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان

حوزه / فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: امروز دشمن هدف خود را شاهچراغ(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) قرار داده است، چرا که می‌داند شاکله فرهنگی ایران از این مراکز مقدس شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان اظهار داشت: در تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی در خوزستان باید نسبت به این موضوع آگاه باشیم که این استان متفاوت از کل کشور است و یک سری برجستگی‌هایی وجود دارد که لازم است به عنوان محورهای مهم مورد نظر متولیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان، فرهنگ عمومی و یک فرهنگ سنتی داریم، ادامه داد: به عنوان یکی از موضوعات مهم، باید فرهنگ عمومی و فرهنگ سنتی خوزستان در راستای همگرایی ملی در نظر گرفته شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان به مسئله باورهای دینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خوزستان دروازه ورود به کربلای معلی است و مردم خوزستان هر ساله میزبان زائرین هستند، بنابراین لازم است تا در سند به این موضوع توجه شود.

وی افزود: متأسفانه مسئله توجه به جایگاه مساجد مغفول مانده، اما توجه به فرهنگ سراها که از غرب آمده‌اند در این سند دیده می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با تأکید براینکه مکان‌های زیارتی از بسترهای مهمی است که باید به آن به صورت ویژه توجه شود، خاطر نشان کرد: امروز دشمن هدف خود را شاهچراغ(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) قرار داده است، چرا که می‌داند شاکله فرهنگی ایران از این مراکز مقدس شکل می‌گیرد.

همچنین در ادامه عبدالرضا سیفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، اظهار داشت: جمعیت زیاد، تنوع قومیتی، گستردگی و تفاوت‌ها قطعا سبب متغیر بودن خوزستان با دیگر نقاط است.

وی افزود: در تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در سطح استان خوزستان، تفاوت‌ها باید مد نظر باشد و گستردگی و تنوع استان در سند لحاظ شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با تأکید بر اهمیت توجه به مسائل آموزشی، عنوان کرد: ضربه و آسیب‌های کنونی ناشی از ضعف در مسئله آموزش است، بنابراین امروز در حوزه آموزش و به صورت ویژه در زمینه آموزش و پروش و آموزش دانشگاهی باید به صورت ویژه نگاه کرد و برنامه ریزی داشت.

سیفی با بیان اینکه جریان انقلاب اسلامی در خوزستان، جریان مسجد محور است، ادامه داد: در تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در سطح خوزستان، باید جایگاه مسجد به صورت ویژه دیده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha