جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
عباسی

حوزه / رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: اسلام یک موضوع فطری و جهانی است و ارزش‌هایی به بشر اعطا می‌کند که فطری بوده، انقلاب اسلامی در حقیقت یک تمدن انسانی و جهانی است.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیه، در سفر یک روزه خود به اصفهان، شب گذشته نشستی صمیمی با طلاب، اساتید و کارکنان نمایندگی المصطفی در اصفهان داشت.

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام‌والمسلمین عباسی پیرامون تفقه در دین و ارزش آن، اظهار داشت: بر اساس روایتی از معصوم، رحمت خداوند شامل کسانی است که در مسیر تعلّم علوم اهل بیت(ع) و نشر آن قدم بر می‌دارند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: البته هر نعمتی از نعمت‌های الهی مسئولیت‌هایی دارد و ممکن است سختی‌هایی را هم به دنبال داشته باشد، از وعده‌های تخلف ناپذیر الهی، سنت ابتلا و امتحان الهی است و لذا همه ما در مسیر امتحان الهی قرار می‌گیریم.

وی تأکید کرد: ما در زمانی نفس می‌کشیم که یک انقلاب بزرگ دینی اتفاق افتاده، انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ در تاریخ بشر بود، گرچه آرمان انقلاب ما بازآفرینی و تجدید تمدن اسلامی است و این هرگز در مقابل ادیان و جوامع دیگر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: اسلام یک موضوع فطری و جهانی است و ارزش‌هایی به بشر اعطاء می‌کند که فطری بوده، انقلاب اسلامی در حقیقت یک تمدن انسانی و جهانی است.

وی تصریح کرد: ارزش‌های معنوی و الهی بر عالم تسلط پیدا خواهد کرد و همه ما چشم انتظار آن وعده هستیم، انقلاب اسلامی مسیر خود را حرکت به سمت چنین وعده‌ای قرار داده است و لذا براساس نص صریح قرآن، حتماً کسانی که خدا را یاری کنند و در این راه قدم بردارند، یاری خواهند شد.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین طاهایی رئیس نمایندگی اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام والمسلمین عباسی و اعضای هیئت رئیسه، درخواست استمرار این سفرهای معنوی را داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha