شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1050909
۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
حجت الاسلام محمدجواد نظافت

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: باید همیشه حالت جنگی داشته باشیم زیرا همانطور که در زیارت عاشورا آمده، می بایست در نبرد فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اعتقادی، جمعیتی، شناختی و... وضع جنگی به خود بگیریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت در مراسم وداع با پیکر پاک شهدای شاهچراغ در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، ابراز کرد: دشمن می خواهد نسل جوان و نوجوان را توسط فضای مجازی منحرف کند.
وی با تاکید بر لزوم محبت به این نسل و دست گیری و هدایت کسانی که فریب خورده اند، اظهار کرد: باید با آنها گفت وگو و ارتباط برقرار کرد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنانش ضمن اینکه بر کم کردن فاصله میدانی میان مسئولان با مردم تاکید کرد، گفت: همه و به ویژه والدین حواس شان را جمع کنند و ان‌شاءالله دشمن را ناامید خواهیم کرد.
وی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا درباره دشمنی با دشمنان، تصریح کرد: باید همیشه حالت جنگی داشته باشیم زیرا همانطور که در زیارت عاشورا آمده، می بایست در نبرد فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اعتقادی، جمعیتی، شناختی و... وضع جنگی به خود بگیریم.
حجت الاسلام و المسلمین نظافت با بیان اینکه این انقلاب به دست صاحبش خواهد رسید، گفت: دشمن عصبانی است زیرا سنگر به سنگر جلو می رویم و در حال پیش روی هستیم.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان حادثه ای تلخ نیز می تواند درس هایی بدهد که باید بیاموزیم، گفت: درس حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ این است که ملت ما به دنبال احقاق حق می گردد و همیشه دشمنان علیه آنان توطئه می کنند و همچنان ادامه دارد و بنابراین اگر بیدار باشیم آن نیز نعمت خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین نظافت به دین مردم نسبت به خون شهدا اشاره کرد و از سوی دیگر پایداری امنیت را با توجه به برقراری وحدت میان آنان دانست که البته باید بر محور ولایت تکیه زده باشد. 
وی با تاکید بر اینکه مراقب باشیم تا اعتراض به سوء استفاده دشمن تبدیل نشود و لذا وحدت خود را باید حفظ کنیم، افزود: ملت ایران هرگز ناامید نخواهد شد. امید ما واقعی است نه کاذب، یعنی باید از پای ننشینیم بلکه بایستیم و تلاش و کار کنیم.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه قرآن می گوید که موسی و هارون، آل فرعون را نفرین کردند که دعای شان را مستجاب کرد. همینطور مردم حاضر در صحنه و مجاهدانی که وظیفه خود را انجام می‌دهند در کنار هوشیاری و بصیرت ها، توسل، توکل باید دعا کنند.
در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مرثیه خوانی پرداختند و سپس پیکر مطهر شهدا برای طواف به سوی مضجع منور حضرت ثامن الحجج علیه السلام تشییع شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha